בתוך מספר שעות מרגע הודעת דובר צה״ל נגד הסרטון של ערוץ 14 ותגובתו של הערוץ, פנו עשרות אזרחים מודאגים לרשות השנייה בתלונות נגדו היום (רביעי). את היוזמה הובילה ״מכונת האמת״ ששמה לעצמה מטרה ׳להרוס את מכונת הרעל׳. המתלוננים ציינו כי בזמן שחיילי צה״ל נלחמים בחזית, ערוץ 14 נלחם בחיילי צה״ל ובמדינת ישראל.

הפונים ציינו בין השאר כי: ״קטעי הוידאו של ערוץ 14 מהווים פגיעה בצבא והסתה נגד הרמטכ״ל״. ישנם פונים כי ציינו כי הסרטון הוא סרטון אנטישמי הנראה כאילו יוצר על ידי אויבנו ואף טענו כי מדובר בפגיעה ביסודות החברה הישראלית״.

ערוץ 14 שידר סרטון ובו נראית דמותו של הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, מתעוותת כשהוא רואה פאץ' על מדי צה"ל עם המילה "משיח". הכתבה שודרה בתוכנית "הפטריוטים" של ינון מגל תחת הכותרת: "כשהרמטכ"ל ראה את הפאץ' של המשיח", ונוצרה לאחר שהרמטכ״ל הרצי הלוי נתקל בחייל שהצמיד למדים הצבאיים שלו את הסמל "משיח", ניגש אל החייל והסיר את הסמל מהמדים, הכניס את ה"פאץ'" לכיס החולצה שלו והסביר לו שאם זה חשוב לו שיחזיק בתוך הכיס את הסמל ליד הלב, ולא חיצונית על המדים הרשמיים. "על המדים, רק סמלים צבאיים", אמר הרמטכ"ל ללוחם.

הסרטון ששודר בערוץ 14 ובו פניו של הרמטכ"ל מתעוותות מול פאץ' של משיח (צילום :רשתות חברתיות,ערוץ 14)

בתגובה לסרטון ששודר אצל ינון מגל, דובר צה״ל, תא״ל דניאל הגרי שלח מכתב חריף להנהלת הערוץ  ואמר כי ״זו חציית קו אדום, הסתה מכוונת וביזוי של צה״ל ומפקדיו בעת מלחמה", נכתב. עוד הוסיף: "לא ייתכן כי ערוץ תקשורת במדינת ישראל יאפשר במה לתכנים מסיתים כנגד צה״ל בעת מלחמה. נבהיר כי צה״ל אינו חושש מביקורת ואף מעודד שיח ציבורי פתוח ונוקב, עם זאת התוכן ששודר אתמול בערוץ 14 הוא חציית קו אדום וזו אינה הפעם הראשונה. מצפים להפסקת ההסתה באופן מיידי".

באשר לתגובה שהוגדרה כמזלזלת, נזכיר כי מערוץ עכשיו 14 נמסר: "ערוץ 14 לא שידר שום סרטון הסתה כנגד צה״ל או מי ממפקדיו. אנו קוראים לרמטכ״ל להבהיר לתא״ל הגרי שהוא דובר של צבא ההגנה לישראל ולא בעל טור לביקורת טלוויזיה". מהרשות השנייה נמסר שהמכתב "ייבדק בכובד ראש".