התובע המחוזי של לוס אנג'לס, ג'ורג' גאסקון, הודיע הלילה (שישי) כי הוא תומך בקיום משפט חוזר לאחים אריק ולייל מננדז, שהורשעו ברצח הוריהם חוזה וקיטי מננדז ונידונו למאסר עולם לפני 28 שנה ללא אפשרות לחנינה. 

גאסקון אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי הוא יגיש בקשה לבית המשפט לביטול מאסר העולם שנגזר על האחים ב-1996. אם אכן בית המשפט העליון בעיר ישנה את העבירה בגינה ניתן גזר הדין להריגה במקום רצח מדרגה ראשונה, השניים עשויים להשתחרר. "האחים שילמו את חובם לחברה", אמר.

בליל 20 באוגוסט 1989 רצחו צמד האחים ביריות רובי ציד את הוריהם חוזה וקיטי. חוזה, מהגר קובני, היה מיליונר, והמשפחה התגוררה באחוזה בבוורלי הילס שבלוס אנג'לס שבאותם ימים הייתה שווה חמישה מיליון דולר. בימים ובשבועות שלאחר הרצח בזבזו שני האחים מאות אלפי דולרים על בגדים ומכוניות עד שנלכדו ולאחר קרב משפטי הם נידונו למאסר עולם ללא אפשרות חנינה.

לייל ואריק מננדז (צילום: רויטרס)
לייל ואריק מננדז (צילום: רויטרס)

האחים לא הכחישו כי ירו בהוריהם, אך טענו כי חששו לחייהם וחשפו שאביהם התעלל בהם מינית לכאורה במשך שנים - עדות שקיבלה חיזוק לאחר שאחד מחברי להקת "מנודו", אותה ניהל אביהם, חשף שהאב אנס אותו כשהיה בן 14. 

סיפורם של האחים זכה לעניין ציבורי מחדש בעקבות יציאתה והצלחתה המסחררת של הסדרה "מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז" של ראיין מרפי בנטפליקס.

מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז (צילום: יח''צ, נטפליקס)
מפלצות: הסיפור של לייל ואריק מננדז (צילום: יח''צ, נטפליקס)

צופים רבים קראו לשחרר את האחים לחופשי או לקיים משפט חוזר בעניינם, והם אף זכו לתמיכתה של כוכבת הריאליטי ואשת העסקים קים קרדשיאן. בעקבות הודעת התובע המחוזי כתבה קרדשיאן, שהפכה בשנים האחרונות לפעילה בולטת למען רפורמת המשפט הפלילי ואף לומדת משפטים, בחשבון האינסטגרם שלה: "תודה לג'ורג' גסקון על בחינת המקרה מחדש ועל תיקון עוול היסטורי".