כתב ערוץ 12 דני קושמרו עורר סערה ציבורית לאחר שבמהלך כתבה על פעילות צה"ל בלבנון, הורשה להפעיל מטען חבלה להריסת מבנה. התקרית עוררה ביקורת נוקבת בקרב עמיתיו למקצוע, שטענו כי חצה קו אדום בין עיתונאות ללחימה. 

"זוהי טעות שמישהו היה צריך לעצור אותה בשטח או לכל הפחות בשולחן העריכה," כתב ערן סיקורל, עיתונאי התאגיד. "תפקידנו לסקר, לא לפוצץ. השתתפות עיתונאים בפעילות לחימה מאיימת על ההגנות המוקנות לנו על פי החוק הבינלאומי".

העיתונאי ניר גונטז' הגדיר את התנהלותו של קושמרו כ"בושה למקצוע העיתונות", והזכיר אירוע קודם שבו הציג שלל מעזה באולפן. "עיתונאים לא אמורים לעשות כאלה דברים. רוצה לירות? רוצה לפוצץ? תוריד את שכפ"ץ העיתונות ותחליפו באחד צה"לי," כתב גונטז'. העיתונאית ענת סרגוסטי מתחה ביקורת על דובר צה"ל: "מה זה צריך להיות? פארק שעשועים? זו מלחמה שבה נהרגים והורגים." היא הזכירה מקרים נוספים שבהם לדבריה טשטש צה"ל את הגבול בין עיתונאות לפעילות מבצעית.

איש התקשורת שי גולדשטיין הצטרף למבקרים והדגיש את חומרת האירוע: "רמטכ"ל שנעלב מסרטון בערוץ אחד מאשר לעיתונאי של ערוץ אחר - לא חייל, לא במילואים, לא בשרות בשום צורה - להפעיל מטען נפץ רב עוצמה ולהוריד בניין שלם". גולדשטיין הדגיש את ההיבט המשפטי: "מי שמאשר לאזרח להפעיל מטעני נפץ בזמן לחימה אמור לעמוד לדין צבאי. הטשטשו הגבולות לגמרי. חייבים להחזיר את הסדר."

מנגד, יו"ר אגודת העיתונאים ירושלים, מיקי קליין, יצא להגנתו של קושמרו. "הכתבה הייתה מרגשת, מעניינת ובעלת ערך חדשותי," טען לקליין. "דני קושמרו לא לבש מדי צה"ל והיה עם אפוד קרמי שכתוב עליו PRESS." לקליין הוסיף כי "דווקא לאחר 7/10, עוד לפני שאני עיתונאי, אני ישראלי ויהודי."

תגובת דוברות צה"ל או תגובת קושמרו עצמו  טרם התקבלו.