זינוק דרמטי של כ-70% בצריכת החדשות נרשם מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, כך עולה מסקר חדש שערכה יפעת מחקרי מדיה לקראת כנס אילת לעיתונות ה-16 של אגודת העיתונאים בתל אביב. הסקר, שבחן את השינויים בדפוסי צריכת התקשורת בישראל, מגלה כי המלחמה הובילה לשינויים משמעותיים בהרגלי צריכת החדשות בקרב כלל שכבות האוכלוסייה.
אחד הממצאים הבולטים בסקר הוא החזרה של הצעירים עד גיל 25 לצפייה בטלוויזיה ולגלישה באתרי החדשות, זאת בניגוד למגמת השנים האחרונות. אתרי האינטרנט מובילים כמקור המועדף לצריכת חדשות, כאשר 70% מהנשאלים מעדיפים אותם על פני אמצעי המדיה האחרים. בתחום הטלוויזיה, חדשות קשת 12 מובילים בצפייה עם כמחצית מכלל הצופים. במקביל, נרשמה עלייה משמעותית בצפייה בערוץ 14, המושך כעת כ-25% מכלל הצופים.
בזירת האודיו, הסקר מצביע על העדפה ברורה של הציבור למוזיקה בבחירה אישית, כדוגמת ספוטיפיי, על פני האזנה לרדיו המסורתי ולפודקאסטים. ממצא זה מדגיש את המשך המגמה של מעבר לצריכת תוכן מותאם אישית.
המחקר המקיף, שנערך על ידי יפעת מחקרי מדיה, בחן את דפוסי צריכת התקשורת לפני המלחמה ובמהלכה, תוך התמקדות באפיון הקהלים, המדיות המועדפות ורמת האמינות שהציבור מייחס לאמצעי התקשורת השונים. הממצאים המלאים יוצגו במסגרת כנס אילת לעיתונות ה-16, שיתקיים בין התאריכים 17-20 בנובמבר 2024.