ארגון ועידת התביעות, המנהל מדי שנה את המשא ומתן מול ממשלת גרמניה על כספי הפיצויים עבור ניצולי שואה ברחבי העולם, ינפיק השנה כ-33,000 כרטיסים לרכישת מוצרי מזון, במיוחד לחודש חגי תשרי – עבור שורדי שואה הנזקקים לתמיכה וחיים בישראל. זאת על מנת להבטיח את רווחתם במהלך תקופת החגים, ובנוסף לתוכנית הפיצויים השנתית.

איך זה יעבוד?

שורדי שואה הזכאים להשלמת הכנסה מהביטוח הלאומי, זכאים גם הם לכרטיסי מזון, הממומנים מתקציב קרן התמיכה של משרד האוצר הפדרלי של גרמניה.

דיווח: רה"מ לבנון חתם על הפסקת אש, ב-CNN טוענים: נתניהו טס לדון בהצעה
שכונות שלמות שוטחו: הכתב הסעודי נכנס לעיי החורבות בלבנון ולא עמד בקצב

יהיה ניתן להשתמש בכרטיסים, ששווים יעמוד על כ-300 שקלים, בכל אחת מרשתות המזון המרכזיות, בהן שופרסל, מגה, רמי לוי, אושר עד ועוד. הכרטיס ניתן להפעלה באמצעות חיוג למספר שעל גבו. כל שורד שואה שזכאי לקבלת כרטיסי המזון יקבל אותו לביתו באמצעות הדואר.

יהיה ניתן להשתמש בכרטיסים ברשתות המזון המרכזיות (צילום: אבשלום ששוני)
יהיה ניתן להשתמש בכרטיסים ברשתות המזון המרכזיות (צילום: אבשלום ששוני)

"אנו רואים חשיבות רבה במתן תמיכה זו, שתאפשר לנו להבטיח לשורדי השואה ביטחון ורווחה לאורך תקופת החגים", אמרה ציונה קניג יאיר, סגנית נשיא ועידת התביעות בישראל. "תקופה זו של השנה היא קשה במיוחד לשורדי השואה שאינם בעלי סביבה משפחתית תומכת. הכרטיסים שאנו מחלקים מספקים לא רק כסף לארוחה, אלא גם את הכבוד והעצמאות של שורדי השואה שיוכלו לבחור כיצד לחגוג את החגים המתקרבים".