אלפא רומיאו ג'וניור: קאמבק חשמלי

קבוצת סטלנטיס למדה מקבוצת פולקסווגן לשכפל דגמים תחת שמות יצרנים שונים. הפעם היא הוציאה תחת ידה אח תאום לג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, פיג'ו 2008 ואחרים, הג'וניור, שיהיה החשמלית הראשונה של אלפא רומיאו. ההיצע כולל מנוע 1.2 היברידי קל ו־136 כ"ס, גרסה חשמלית עם 156 כ"ס והבטחה לטווח של 410 ק"מ, וגרסת אלקטריקה ולוצ'ה עם צמד מנועים חשמליים ו־280 כ"ס. ההבטחה היא גם להתנהגות כביש ספורטיבית שחסרה ברוב החשמליות.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

ארקפוקס: סינית איכותית ולא זולה

באיחור של שנה מהתכנון, יושק כאן עוד מותג חשמליות סיני, Arcfox, של היצרנית הסינית הוותיקה BAIC. היבואנית תהיה EV מוטורס מנתניה. שני דגמים יגיעו בהתחלה. אלפא S: סדאן חשמלית שתתחרה בטסלה מודל 3 ושות'. יש גרסת מנוע בודד עם 221 כ"ס, וגרסה כפולת מנועים שמוסיפה מנוע אחורי והנעה כפולה, בהספק משולב של 435 כ"ס. לשניהם סוללת 94 קוט"ש והבטחה לטווח של 570 ק"מ. ואלפא T: קרוסאובר חשמלי שמשתמש באותה מערכת הנעה. המחיר מ־240 אלף שקל.

מתי בארץ: ספטמבר.

ב.מ.וו M5: בנזין וחשמל

גרסת־העל של הסדרה 5 תגיע בסוף השנה ותציג את הקונטרה לוגמת הבנזין לכל חגיגת הסוסים והביצועים של החשמליות. היא תעשה שימוש במנוע ה־4.4 ליטרים V8, בתוספת מנוע חשמלי ביחידת פלאג־אין, בהספק המשולב של 737 כ"ס, תוספת של כ־100 כ"ס ו־500 ק"ג מבעבר, לטובת טווח נסיעה חשמלי של 69 ק"מ. ב.מ.וו מבטיחה שתוספת המשקל לא תפגע בביצועים ובהתנהגות הכביש. המחיר צפוי לעבור
את רף ה־1.3 מיליון שקל.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

BYD סיל U: מול טסלה Y

למרות השם הזהה למכונית הסדאן, הקרוסאובר סיל U אינו מבוסס על הפלטפורמה המודרנית של הסיל סדאן, אלא על אחת ותיקה יותר, לטובת הוזלת המחיר. המפרט הטכני מבוסס על הנעה קדמית עם הספק של 218 כ"ס ושתי סוללות לבחירה, 72 קוט"ש לטווח של 420 ק"מ במחיר התחלתי תחרותי של 190 אלף שקל, או 87 קוט"ש ל־500 ק"מ מ־210 אלף שקל.

מתי בארץ: ספטמבר.

דאצ'יה דאסטר: יישאר זול?

אחרי שנים שבהן היה גרסת הלואו קוסט של הג'יפונים, דאסטר מקבל עיצוב מודרני, גבוה יותר ועם 22 ס"מ במרווח הגחון, גם תא הנוסעים נאה, יהיו לו מערכות בטיחות אקטיביות שחסרו לדגם היוצא, אבל זה לא מנע ממנו לקבל ציון נמוך של 3 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. הדאסטר גם מקבל לראשונה יחידה היברידית של רנו, 1.6 ליטר בנזין ומנוע חשמלי שמייצרים יחד 141 כ"ס ומחוברים לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. מי שזה יותר מדי עבורו יוכל עדיין לקבל את מנוע ה־1.2 ליטרים עם תיבה ידנית. חבל ש־4x4 יהיה שוב אופציה רק בגרסה הידנית.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

הונדה HR־V: התחלה של קאמבק?

כבר שנים שמכירות הונדה בארץ דועכות בגלל מחירים לא הגיוניים ומיעוט דגמים, ואף שליצרן יש עדיין מעריצים רבים בישראל. ה־HR־V החדש שיושק בקרוב עשוי להיות סימן לשינוי. הוא ינחת אצלנו אחרי מתיחת פנים לדור השלישי, בגרסה היברידית, כתחרות ליונדאי קונה. הוא מזכיר את העיצוב של הג'אז מבחוץ וגם בתא הנוסעים, בעל העיצוב הנקי, מסך 9 אינץ' ומערכות בטיחות אקטיבית מלאות.

יחידת ההנעה היא מנוע בנזין 1.5 ליטר ושני מנועים חשמליים, בהספק משולב של 133 כ"ס. ביצועים? 10.6 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש, 170 קמ"ש מהירות מרבית ו־22.1 קמ"ל.

מתי בארץ: ספטמבר.

הונדה (צילום: יצרן)
הונדה (צילום: יצרן)

טויוטה לנד קרוזר: שושלת

הדור החדש בסדרת הלנד קרוזר פראדו ממשיך להציע את כל הטוב שהפך את הדגם הזה לפופולרי כל כך לאורך השנים - אופציה ל־7 נוסעים, תדמית קשוחה, יכולות שטח טובות מאוד לצד רמת עידון טובה על האספלט. אלא שהפעם הוא משפר גם את נקודות החולשה כמו תא הנוסעים המזדקן והוספת מערכות בטיחות לצד יכולות כביש טובות יותר בלי לוותר על השטח. לכל זה יש מחיר, והלנד קרוזר שלא היה זול מלכתחילה הולך להתייקר עוד יותר הפעם.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

טויוטה קאמרי: עדכון חשוב

הפלטפורמה נותרת על כנה, וכך גם יחידת הכוח ההיברידית, אם כי בגרסה חדשה ועדכנית שמעלה את ההספק ל־225 כ"ס (במקום 218 כיום). בתא הנוסעים והאבזור. חומרי גימור חדשים, לוח מחוונים 7 אינץ' ומולטימדיה בגודל של 8 אינץ' וברמות הגימור הגבוהות הם יהיו בגודל 12.3 אינץ'. יש גם אפשרות לעדכוני תוכנה מרחוק ועודכנו מערכות הבטיחות האקטיביות.

מתי בארץ: סוף 2024.

יונדאי סנטה פה חדש: תראו אותו

סנטה פה, הקרוסאובר הגדול של יונדאי, מקבל דור חדש שמזכיר בעיצוב את קיה EV9, אבל אינו חשמלי עדיין, אלא בנזין, היברידי או פלאג־אין. הוא עדיין יציע שלוש שורות מושבים בתוך 4.83 המטרים שלו, כאשר זו השנייה תקבל מסך נפרד לשליטה בבקרת האקלים.

בהנעה אפשר לבחור בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים ללא ועם מגדש טורבו (195 ו־281 כ"ס בהתאמה), 1.6 ליטר טורבו היברידי (226
כ"ס) ואותו מנוע עם הנעת פלאג־אין 265 כ"ס. הראשונה שתגיע תהיה ההיברידית.
מתי בארץ: ספטמבר.

מקסוס מיפה 7: שבעה מקומות חשמליים

לייבוא מקסוס מצטרף יבואן שלישי, אוטו חן מקבוצת בליליוס, שייבא בעבר את דגמי איווייז שייצורם נעצר. החידוש העיקרי לשוק הפרטי יהיה מיפה 7, מיני־ואן חשמלי עם 7 מקומות ישיבה, טווח של כ־480 ק"מ, ומחיר של פחות מ־300 אלף שקל, שיהיה מספיק כדי להפוך אותו כרגע לרכב 7 המושבים הזול בשוק בארץ, זול בעשרות אלפי שקלים מ־BYD טאנג המחודש. עוד יעמוד לזכותו ציון של 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. בהמשך יגיע גם מיפה 9 הגדול יותר ודגמים מסחריים בהנעה חשמלית. מיפה 7 ו־9 יושקו במקביל גם בידי UMI, שמחזיקה גם היא בזיכיון של מקסוס.

מתי בארץ: נובמבר־דצמבר.

מקסוס מיפה (צילום: יצרן)
מקסוס מיפה (צילום: יצרן)

ליפמוטור: סינית מתוצרת אירופה

הקרוסאובר החשמלי החדש לגמרי של ליפמוטור, C10, הושק לאחרונה בסין. הוא עם 4.74 מטר לאורך ובסיס גלגלים של 282 ס"מ, עם 5 מקומות ישיבה. העיצוב מאופק מאוד ביחס למה שהורגלנו לקבל מהיצרניות הסיניות. הטווח צפוי לעמוד על כ־410 ק"מ, והמחיר תחרותי ל־BYD אטו 3. במקביל תקבל סוף־סוף ה־T03 הקטנה מערכות בטיחות אקטיביות. ליפמוטור תושק מחדש בארץ, לאחר העברת הזיכיון ממטרו לסמלת.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

MG3: הפתעה היברידית

אחרי שהתמקדה בשנים האחרונות בחשמליות, תנחית כאן בחודש הבא היצרנית הסינית סופר־מיני היברידית מודרנית. אין לה שום קשר ל־MG3 ששווקה כאן בעבר כמכונית תקציב ידנית. לחדשה מנוע בנזין 1.5 ליטר שביחד עם מנוע חשמלי מפיקים 194 כ"ס חריגים בעוצמתם בשוק הזה, ומספיקים מצד אחד ל־0־100 קמ"ש ב־8 שניות, ול־22.7 ק"מ לליטר מצד שני. עם אורך של 4.11 מטר, רוחב של 1.80 מטר וגובה של 1.50 מטר זו סופר־מיני גדולה יחסית, אבל בסיס הגלגלים פחות בולט (2.57 מטר) ותא המטען קטן יחסית, רק 293 ליטר.

מתי בארץ: אוקטובר.

מיני אייסמן: קרוסאובר חשמלי מוזל

אחרי שהקאנטרימן גדל והתייקר, תשיק ב.מ.וו קרוסאובר חשמלי, קטן וזול משמעותית, 4.07 מטרים לאורך הכללי ובסיס גלגלים של 2.61 מטר הוא בדיוק באמצע בין המיני קופר לקאנטרימן. יחידות ההנעה מגיעות מהמיני החשמלית. כלומר, דגם הבסיס יהיה בעל הנעה קדמית והספק של 184 כ"ס וסוללת 40.7 קוט"ש. מעליו תהיה גרסת ה־S עם 218 כ"ס וסוללת 54.2 קוט"ש.

מתי בארץ: רבעון אחרון.

מרצדס EQG: שיא טכנולוגי 

בתור מי שנחשב לאחד מרכבי השטח המיתולוגיים, לצד הדיפנדר, ההאמר (הצבאי, לא הדרעק של ג'נרל מוטורס), הג'יפ ואחרים - היה ברור שהמעבר של ה־G קלאס לחשמל לא יהיה רק בהחלפת המנועים. ה־EQG מצייד כל גלגל שלו במנוע, מה שמאפשר לייצר הנעה כפולה סופר־מתוחכמת ומדויקת לשטח טכני.

יש לו גם יחס העברה שמדמה הילוך כוח ואפילו גימיק של אפשרות לבצע סיבוב של 360 מעלות על ידי סיבוב הגלגלים בצד ימין לכיוון אחד ואת הגלגלים הנגדיים לצד השני, כמו פיבוט בטנקים. סוללת ה־100 קוט"ש נתונה בתוך קורות השלדה ועטופה במיגון פלדה וסיבי פחמן כמו גם איטום מלא למים. 

מתי בארץ: נובמבר.

מרצדס EQG (צילום: יצרן)
מרצדס EQG (צילום: יצרן)

KGM (סאנגיונג) טורס: התחלה חדשה

סאנגיונג, שנקלעה לקשיים, נרכשה ושינתה שמה ל־KGM, השיקה לפני כשנתיים את הטורס, כדגם שיושב בהיצע שלה בין הקורנדו לרקסטון. עם 4.7 מטר אורך ו־2.68 מטר בבסיס הגלגלים הוא גדול מטוסון ומספורטאז'. אלינו הוא יגיע בשתי הוורסיות שלו, בנזין עם מנוע 1.5 ליטר 163 כ"ס, בהנעה קדמית או כפולה, ובהמשך גם חשמלית עם 200 כ"ס, סוללת 70 קוט"ש וטווח מוצהר של 420 ק"מ. 

מתי בארץ: ספטמבר.

KGM טורס (צילום: יצרן)
KGM טורס (צילום: יצרן)

סקודה סופרב: מול ההיברידית

למרות הנהירה לקרוסאוברים, יש עדיין בארץ קהל למכוניות מנהלים כמו סופרב, שחביבה מאוד על שרים וחברי כנסת. הדור החדש, הרביעי במספר, מבוסס על קודמו, עם עדכוני עיצוב ובעיקר שדרוג של תא הנוסעים והאבזור, כולל מעבר לצג 13 אינץ'. נפח תא המטען גדל ל־645 ליטר.

גרסת הפלאג־אין החדשה תישאר בינתיים בחו"ל, אנחנו נקבל את ה־1.5 ליטר טורבו־בנזין היברידית מתונה עם 150 כ"ס, 2 ליטר 204 כ"ס, וייתכן שגם את הדיזל 194 כ"ס. הסטיישן לא תגיע. 

מתי בארץ: רבעון אחרון.

 סקודה סופרב (צילום: יצרן)
סקודה סופרב (צילום: יצרן)

פולקסווגן ID.7: טווח של מרצדס

הסדאן החשמלית הראשונה של פולקסווגן מציעה עם סוללת 86 קוט"ש טווח מרשים של 700 ק"מ שראינו עד כה רק בדגמי הסלון והפאר של מרצדס. היא נושקת באורכה ל־5 מטרים, ועם בסיס גלגלים של 2.97 מטר גדולה מאאודי A6 הסלונית. היא הראשונה שהושקה עם מנוע ה־286 כ"ס החדש של היצרן, ותהיה גם גרסת בסיס עם סוללת 77 קוט"ש וטווח של 615 ק"מ, שגם הם ארוכים מהמקובל.

מתי בארץ: נובמבר.

פולקסווגן ID. Buzz: רטרו במידות גדולות

הרבה זמן השתעשעה פולקסווגן עם הרעיון של החזרת הבאס המיתולוגי משנות ה־60 כמוביל נוסעים ורכב מסחרי חשמלי כיום. שנתיים אחרי ההשקה הוא יגיע גם אלינו, בגרסאות נוסעים ומסחר, עם כושר נשיאה של 1,000 ק"ג, טווח של 410 ק"מ, הנעה אחורית או כפולה, וטעינה מהירה בקצב של עד 170 קילוואט. 

תא הנוסעים פשוט יחסית, אבל התגובות של נהגים אחרים והכיף של להחנות אותו בחנייה הפרטית יהיו שווים ללא מעט אנשים את מחירו הבלתי צנוע. 

מתי בארץ: נובמבר.

פורד: אקספלורר מעודכן

החשמליות של פורד סובלות דחייה נוספת בהגעה לארץ, לפחות האקספלורר מתעדכן. יש חזית ואחוריים חדשים, כולל גריל גדול יותר. סביבת הנהג עוצבה מחדש, כולל מסך צף בגודל 13.2 אינץ', טעינה אלחוטית לניידים ועוד. אין שינוי במנועים: 2.3 ליטר טורבו 300 כ"ס בדגם הרגיל, 3 ליטר טורבו V6 עם 400 כ"ס בגרסת ה־ST הספורטיבית. המפרט עדיין כולל תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה כפולה.

מתי בארץ: נובמבר.

שברולט טראוורס: הפך קשוח

הדור החדש של מוביל הנוסעים מתנער מתדמית המיני ואן עם הופעה קרבית, ותא נוסעים מודרני, כולל מסך מולטימדיה ענק של 17.7 אינץ', ושמירה על פקדים פיזיים לשליטה במערכת השמע ובקרת האקלים. ניתן לבחור בין 7 ל־8 מושבים, ויש מערכות בטיחות אקטיביות מודרניות.
מנוע 4 צילינדרים טורבו 2.5 ליטר מחליף את ה־V6 בנפח 3.6 ליטר. ההספק עולה ב־5 סוסים ל־315 כ"ס. תיבת ההילוכים האוטומטית מקבלת הילוך תשיעי. 

מתי בארץ: רבעון אחרון.