הכתבה נכתבה בשיתוף צ'רי

מגמות אלה משפיעות גם על תעשיית הרכב, שמצידה מתפתחת בשנים האחרונות בקצב מסחרר בהשוואה למה שהיה מקובל עד לפני עשור. יצרני רכב מאמצים טכנולוגיות חדשות ומטמיעים אותן במכוניותיהם מהר יותר מאשר בעבר, כדי לקלוע לטעם הלקוחות.

אם בעבר, יצרניות רכב העדיפו להמתין עם הטמעת טכנולוגיות או פיתוחים חדשים עד להשקתו של הדגם החדש הבא מתוצרתן, תוך מספר שנים, הרי שאותן יצרניות מוצאות את עצמן במרוץ בלתי פוסק לעדכן את דגמיהן הקיימים, כבר כיום.

קבוצת freesbe, יבואנית רכבי CHERY מרעננת את שני דגמיה הבכירים, ה- TIGGO 7 PRO  וה- TIGGO 8 PRO, שני רכבי הקרוסאובר שהפכו בזמן קצר ביותר למראה נפוץ על כבישי ישראל. עדכוני הדגמים מקיפים ורבים, החל בשדרוג מערכות הבטיחות, המשך בעיצוב תא הנוסעים ומפרט האבזור וכלה בעיצוב החיצוני.  

CHERY TIGGO 7 PRO
מדובר בקרוסאובר משפחתי, 5 מושבים, רכב פנאי שטח משפחתי, שעבר שדרוג בעיקר בפנים הרכב - אבזור הבטיחות שודרג, כל רמות הגימור יכללו שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, המקלה על הנהיגה בשעות החשיכה מבלי לסנוור את הנהגים המגיעים ממול. רמת הגימור Noble, תתעלה על כך ותציע בנוסף, גם מראה מרכזית המתכהה באופן אוטומטי. מראה כזו מאפשרת נהיגה נינוחה ובטוחה ומונעת את סנוור הנהג בתנאי תאורה משתנים.

במסגרת אבזור פנימי ועיצוב תא הנוסעים, במקום שני מסכים הניצבים מול הנהג, זה לצד זה, מעכשיו לעיני הנהג מופיע מסך רציף אחד הכולל, לצד לוח המחוונים, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', שהתצוגה בו גדולה וברורה יותר ומקלה על ההתמצאות ועל תפעול המערכות תוך כדי הנהיגה, לצמצום פרקי הסחת הדעת של הנהג במהלך הנהיגה.

השינויים שהוכנסו בסביבת הנהג, בקונסולה מרכזית עם מתגים שאורגנו מחדש והמסך הרציף, תורמים לעיצוב מודרני ונקי יותר המעורר תחושות רוגע וזרימה בתא הנוסעים, בניחוח יוקרתי.  

תפעול מערכות הרכב בעזרת פקודות קוליות, המצמצם גם הוא את הסחת דעת הנהג מהכביש, יתאפשר מעתה כבר ברמת הגימור הבסיסית - COMFORT, בדומה לבקרת אקלים מפוצלת.

משטח טעינה לטלפון נייד בהספק מכובד של 50 וואט, המאפשר טעינה בפרק זמן סביר גם באופן אלחוטי.

יושבי המושב האחורי ייהנו מתאורת קריאה אישית וכל יושבי תא הנוסעים ייהנו מתאורת אווירה מתקדמת ורבת גוונים.

רמת הגימור Noble תוסיף לרשימת האבזור גם מערכת סאונד איכותית בעלת שמונה רמקולים, מבית SONY ומושב נהג בעל זיכרונות, להתאמה מהירה יותר של תנוחת הנהיגה כאשר ברכב נוהגים מספר נהגים, אותם נהגים ייהנו גם מאוורור המושב, לנהיגה נינוחה יותר בימים חמים, שתי אופציות שעד לא מזמן היו שמורות לרכבי יוקרה מפלחי שוק יקרים הרבה יותר.

חיצונית רמת הגימור Comfort מקבלת חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 18 אינץ' בעיצוב מעודכן ורמת הגימור Noble תיבדל חיצונית בקליפרים בצביעה אדומה, חיישני מרחק קדמיים ומראות צד המתקפלות חשמלית (לסיוע בחניה או במעבר ברחובות צרים), מראות אלה, בדומה למושבים, בעלות פונקציית זיכרון, התורמת גם היא להתאמת סביבת הנהג במהירות ובנוחות לאחר שינוי בעמדת הנוהג ברכב.

CHERY מחדשת ומשדרגת את דגמי סדרת ה-TIGGO PRO (צילום: צ'רי)
CHERY מחדשת ומשדרגת את דגמי סדרת ה-TIGGO PRO (צילום: צ'רי)

CHERY TIGGO 8 PRO
רכב 7 מקומות, קרוסאובר גדול המסוגל להוביל בבטחה משפחות מרובות ילדים, או נהגים שמחבבים רכבים גדולים ועוצמתיים.

מפרט הבטיחות זכה לחיזוק משמעותי, מניין כריות האוויר עומד כעת על תשע בסך הכל, שתי כריות וילון צידיות וכרית אויר נוספת להגנה על ברכי הנהג, נוספו לאלו שהוצעו בעבר בחזית מול הנהג והנוסע ובשני הצדדים, מקדימה ומאחור. רמת הגימור ULTIMATE כוללת גם מערכת להתרעה על ערנות הנהג. 

עדכונים דומים לאלו שעברה ה- TIGGO 7 PRO קיבלה גם ה- TIGGO 8 PRO, ביניהם סביבת הנהג המעודכנת הכוללת מסך רציף המאחד את לוח המחוונים ואת מסך השליטה במערכת המולטימדיה ליצירת תצוגה ברורה יותר ונוחה יותר לשליטת הנהג במהלך הנהיגה, מערכת שליטה באמצעות פקודות קוליות, תאורת אווירה מתקדמת ורבת גוונים, משטח טעינה אלחוטי בהספק גבוה (W50), מערכת מצלמות היקפיות 540 מעלות, המספקת נקודת מבט סביב הרכב ובנוסף מבט על, להקלה על תמרונים וחניות במקומות צפופים ומערכת סאונד איכותית עם שמונה רמקולים מבית סוני. 

בדומה לשינויי עיצוב תא הנוסעים שעבר האח הקטן, גם במקרה זה, השינויים שהוכנסו בסביבת הנהג, קונסולה מרכזית עם מתגים שאורגנו מחדש והמסך הרציף, תורמים לעיצוב מודרני ונקי יותר המשרה תחושות רוגע וזרימה בתא הנוסעים, עם ניחוח יוקרתי. ניחוח זה מועצם בתיפור מעויינים של ריפודי המושבים, שמצדם עוטים ריפוד מסוג "עור צמחוני" ידידותי לסביבה בגוון חום יין.

רמת הגימור Noble, הבסיסיות יותר שבהיצע, נהנית גם היא מעתה ממושב נוסע עם ארבעה מצבי כיוון חשמלי.

את הטיגו 8, ניתן לקבל מעתה גם בצבע אפור בטון וכסף מטאלי, המצטרפים אל רשימת הצבעים האופציונליים הקיימת הכוללת, מלבדם, את הצבעים אפור, שחור ולבן. 

CHERY מחדשת ומשדרגת את דגמי סדרת ה-TIGGO PRO (צילום: צ'רי)
CHERY מחדשת ומשדרגת את דגמי סדרת ה-TIGGO PRO (צילום: צ'רי)

לסיכום,
CHERY ישראל השכילה בזמן קצר יחסית, לקחת את הדגמים המובילים שלה ולעשות להם מתיחת פנים שמשדרגת אותם עוד יותר, והופכת אותם לרכבים טכנולוגיים, מעוצבים ועדכניים, אפילו יותר ממה שהיו עד כה. כאלה שביכולתם להתחרות, בדגמי יצרניות רכב ותיקות ממנה בשנים רבות, כשווים בין שווים. השקעה מאסיבית במחקר ותהליכי פיתוח מתמשכים ונמרצים סייעו ל-CHERY  בהישג זה, ואנחנו מחכים בסקרנות רבה לעוד חידושים, הפתעות ודגמים. 

הכתבה נכתבה בשיתוף צ'רי