על רקע ביטולי הטיסות לישראל של חברות התעופה "אייר פראנס", "לופטהנזה" ו"סוויס" בעקבות פיצוצי הביפרים בלבנון, עוז ברלוביץ, מנכ"ל חברת התעופה "ארקיע", שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM, ושיתף אותה בהשערותיו בנוגע לביטולים ולאי הוודאות בענף התעופה הישראלי.

בתחילת דבריו, אמר ברלוביץ: "התחייבנו לפני הקיץ על מתווה של הרחבת הטיסות ואכן כך זה נעשה. אנחנו טסים חמש-שש טיסות ביום ואנחנו נעשה הכל על מנת להגביר את הטיסות. היו פה אירועים בחודש אוגוסט שכולנו מכירים, שרוב חברות התעופה הזרות ביטלו, והייתה בקשה משרת התחבורה ומהחברות הישראליות להגביר את הטיסות הבינלאומיות על מנת לחלץ ישראלים בחו"ל שנתקעו ונענו לכך. עמדנו בהסכמים".

"הייתה מצטיינת בכל תחום": סמ"ר אגם נעים מובאת למנוחות
צביקה יחזקאלי טוען: מיד אחרי הפיצוצים בלבנון - זה מה שהדליק את העולם הערבי

אילו חברות ביטלו?
"כל קבוצת 'לופטהנזה' ביטלה, 'אייר פראנס' גם ביטלו, שזה מפתיע ולא מפתיע. עברנו את חודש אוגוסט עם איום מתמשך על ישראל ורוב החברות ביטלו. אולי הם יודעים משהו שאנחנו לא יודעים ולכן כבר אתמול בערב הם ביטלו, אבל לרוב זה הולך כמו כדור שלג או דומינו - כשקבוצת לופטהנזה, שהיא מאוד משפיעה בענף מבטלת, אז אחריה הרבה מאוד חברות מבטלות. הפעם זה לא קרה".

"היו דיבורים ש'יונייטד' ו'דלתא' יחזרו לקראת חודש אוקטובר", המשיך, "ולמיטב הבנתי וידיעתי הן לא מתכוונות לעשות את זה בקרוב. לחברות האמריקאיות, בשונה מהחברות האירופאיות, הטיסה לישראל היא מאוד מורכבת. כרגע ישראל מוגדרת במצב מלחמה, וצוותים אמריקאים לא ישנים בישראל, ולכן כל טיסה מצפון אמריקה מלווה בנחיתה בדרך להחלפת צוות".

"כל עוד האיום הצפוני נשאר בעצימות הזו", סיכם ברלוביץ, "חברות התעופה הגדולות ימשיכו לטוס. אתמול יצאנו במבצע של מחירים מאוד זולים וניתן למצוא הרבה מבצעים לטיסות סביב ה-200$ הלוך ושוב. מי שרוצה לצאת בערב חג ולחזור אחרי החג, המחירים יהיו יותר גבוהים, אבל מי שקצת יותר גמיש יכול למצוא את הטיסות ב-60%-70% פחות מהמחיר הגבוה". 

עריכה: אליעזר בן יהודה