הכתבה נכתבה בשיתוף Seo-up

פרסום באינטרנט במדיות השונות

פרסום באינטרנט כמדיה שיווקית
האינטרנט הפך להיות הכלי המרכזי בו אנו מתקשרים, צורכים מידע ואף יוצרים קשרים אישיים וזוגיים. יתרה מזו, האינטרנט הפך למקום קניה מרכזי. כיום כשאנו חפצים ליצור השקעה מסוימת, לרכוש מוצר מסוים או לחפש ספק, אנו ניגשים אל האינטרנט ובודקים מה יש לו להציע. אם אנחנו רוצים מידע על מוצר, בדיקה רפואית, אנשי מקצוע וכל עניין נוסף, אנו נקרא בין דפי האינטרנט ונתור אחר המידע הנחוץ לנו.  לכן אנו יודעים כיום שהפרסום באינטרנט הוא אולי המוכר ביותר והיעיל ביותר להגיע אל סוגי קהלים שונים ורחבים. 

סוגים שונים של פרסום באינטרנט
האינטרנט הינו רחב ויש לו מדיות שונות. על כן גם הפרסום האינטרנט הוא רחב ויש לו מדיות שונות ואמצעים שונים להגיע אל קהלים רחבים ושונים. כך למשל, ישנו פרסום באמצעות מודעות המוטמעות באתרים שונים, ישנן פרסומות גלויות אשר מופיעות בדרך קבע באתרים שונים או באתרי פרסום.

ישנו גם קידום אתרים, כאשר חברה או אדם מבקשים לשווק את המוצר שלהם, כיום אחת הדרכים היעילות ביותר הינן קידום אתרים. דהיינו אתר אינטרנט של החברה (לצורך זה גם אדם יחיד או ארגון מסוים), שיגיע לדירוג גבוה ברשת האינטרנט כך שבחיפוש אחר השירות או המוצר, הגולש יפגוש במהרה את האתר ולא יצטרך לגלול מטה. 

פרסום באינטרנט בקידום אתרים

מה זה קידום אתרים
אז מה זה בעצם קידום אתרים? קידום אתרים הוא בעצם פלטפורמה של האינטרנט שמטרת האתר להיות בדירוג גבוה ברשת האינטרנט, כשכיום הדגש הוא על הגוגל. נתעכב כדי להסביר לעומק כיצד זה עובד. לחברה מסוימת (לצורך זה גם אדם פרטי, בעל מקצוע או ארגון), יש אתר אינטרנט המתעד את החברה, החזון שלה, שירותיה ומה יש לה להציע.

חישבו עליכם כגולשים הנכנסים אל הגוגל, וכותבים מילות חיפוש כדי למצוא שירות או מוצר מסוים. תפתח בפניכם רשימה של אתרים המתעסקים בתחומים אלה. לרוב תהיה לכם נטיה לבחור את האתרים הראשונים ברשימה, ורק אם לא תמצאו את המידע שאותו אתם מחפשים אז תגללו מטה, ייתכן שבכלל תחליפו מילות חיפוש ותעברו לחיפוש חדש.

כאן נכנס לתמונה קידום אתרים. מטרתו, לגרום לכך שהאתר של החברה שלכם יופיע בין האתרים הראשונים ברשימה בגוגל כאשר הגולש מזין מילות חיפוש שונות הקשורות למוצר או השירות שהחברה שלכם מציעה. 

קידום אתרים- איך זה עובד
כיום ישנן חברות המתמחות בקידום אתרים ובפרסום באינטרנט, כגון חברת פרסום בגוגל או חברת קידום אתרים שזו ההתמחות שלה שלרוב נקראות גם SEO. ככלל, תחום קידום אתרים נקרא כיום SEO . מטרתה של חברת פרסום בגוגל או חברת קידום אתרים, הינה לקחת אתרים של חברות שונות ולהביא אותם למעלה הרשימה של האתרים כאשר הגולש מבצע חיפוש ברשת.

לשם כך, ישנם אנשים מקצוע המתמחים בדבר, ובטכניקות שונות, תוך שימוש במערכות מידע וחיפוש בגוגל, הם מנחים את הלקוח כיצד לקדם את האתר או מבצעים זאת עבורו. גם תחום קידום האתרים הינו רחב בפני עצמו ויש בו שיטות שונות לקידום האתר. 

שני סוגי קידום אתרים ברשת 

קידום אורגני ברשת 
חברת קידום אתרים נוטה להשתמש במונחים קידום אורגני ברשת וזאת לעומת קידום ממומן. אלו הן שיטות שונות בתוך קידום אתרים ופרסום באינטרנט. למעשה קידום אורגני מתייחס לפעולות שהחברה לקידום אתרים מייצרת עבור אתר האינטרנט של הלקוח כדי להביא אותו למקום גבוה באופן "טבעי".

מה הכוונה? מומחי ה- SEO היושבים בחברה לקידום אתרים, או חברת פרסום בגוגל לצורך העניין. מתוך האתר הם מאפיינים מילות חיפוש, תכנים נדרשים ברשת ומאמרי איכות המסבירים על החברה ושירותיה. המומחים מקדמים את האתר פשוט בעבודה נכונה עליו ובאסטרטגיות שיווקיות. חברת קידום אתרים טובה תדע לקדם את האתר עם כתיבת תוכן טובה, מדיה נדרשת, ובראש ובראשונה בניית אתר שייצור עניין ובעיקר יהיה ברור, אסתטי לעין ואינטואיטיבי עבור הגולש. 

קידום ממומן ברשת
כחלק מפרסום ברשת, החברה לקידום אתרים תמליץ לפעמים על קידום ממומן. הכוונה היא השקעת כסף בתשלום ישיר לאתרים שונים או לגוגל, כדי שהוא יקפיץ תמיד את האתר של החברה אל אחד מהמקומות הראשונים בחיפוש, או אל המקום הראשון עצמו. כאשר הגולש יזין מילות קישור הקשורות בקשר ישיר עם אתר החברה, אוטומטית יקפוץ אתר החברה ויהיה נגיש אל הגולש.

שימו לב כאשר אתם עורכים חיפוש בגוגל, שישנם אתרים שיקפצו אל מול עיניכם ולידם יהיה כתוב "ממומן". מדובר על קידום ממומן על ידי חברה. טכניקה זו פעמים רבות עובדת. ברוב הפעמים לא יהיה אכפת לגולש אם מדובר בקידום ממומן או אורגני ובלבד שימצא את מה שהוא מחפש, אולם הדבר יכול להיות משמעותי לחברה בעלת האתר ולחברת קידום אתרים. 

כיצד לבחור את סוג קידום אתרים
שאלה זו היא נפוצה בקרב חברות ויחידים המבקשים לקדם את העסק שלהם על ידי קידום אתרים. בגדול התשובה היא, שאם בחרתם בחברת קידום אתרים טובה, המתמחה בפרסום באינטרנט וב- SEO , הניחו למומחים שלה להחליט. בעקרון זה תלוי קודם כל בחברה המשקיעה שהיא בעלת האתר ובנכונות שלה להשקיע סכום כסף לקידום ממומן. כמו כן זה תלוי בנחיצות של הגעה לקהלים גדולים בזמן קצר.

דבר נוסף, זה תלוי בסוג השירות ועד כמה הוא נפוץ. יהיה קשה יותר להתבלט בתחום ובו עסקים רבים המציעים שירותים, לעומת תחום שהוא בחיתולים וחברות מעטות מתמחות בו. כמובן, שזה תלוי גם במומחיות חברת קידום האתרים. חברה מומחית תוכל לרוב להביא את האתר אל המקומות הראשונים בחיפוש בגוגל על ידי קידום אורגני ובעבודה נכונה על האתר. בגדול, תנו למומחי קידום האתרים לייעץ לכם ועיקבו אחר דירוג האתר באינטרנט. ועם זאת, העזרו גם בסבלנות, תהליך יכול לקחת זמן. 

בחירת חברה לפרסום באינטרנט וקידום אתרים
כאמור עסקנו במאמר זה בפרסום באינטרנט וסקרנו כמה מדיות שונות של פרסום. כיום ידוע כי מדובר בכלי היעיל ביותר להגיע עד לתודעה של הלקוח. לעיתים דווקא במקום פרסום מסיבי מדובר בטיפין טיפין והתפרסות על פני מדיות שונות בתוך הרשת עצמה. לבעלי עסק, מומלץ לצלול לתחום של קידום אתרים. אין כמעט חברה היום שאין לה אתר אותו היא מבקשת לקדם. לשם כך חשוב לבחור בחברת SEO שתענה לצרכיכם ותהיה מומחית בתחום, עם צוות מומחים כדי שתוכל לקדם את האתר שלכם בצורה מיטבית. 

הכתבה נכתבה בשיתוף Seo-up