מבחן הטעימות של "מעריב": לקראת החג – הקינוחים הטובים והמאכזבים של הרשתות במהדורות מיוחדות לראש השנה. 

"ביסקוטי"

קולקציית ראש השנה של "ביסקוטי" כוללת את עוגת הדבש האהובה והפופולרית של ביסקוטי לצד עוגות בשילובים מפתיעים. דגמנו את מלכת הדבש - עוגת שכבות בצק עם קצפת. זאת לא העוגה הקלאסית ולא הוגן להתייחס אליה כאל כזאת. מדובר בעוגה שכוללת ערימת שכבות בצק רך שכולו ספוג בטעמי דבש וקינמון שהשתלבו יחד באופן מדויק. הקצפת שמעל הייתה אוורירית, ובמתיקות מעודנת שאיזנה את הבצק המתוק.

העוגה הייתה קצת "כבדה", אבל אוהבי המתוק, המרקמים והקצפת יקבלו בדיוק את מה שהם מחפשים. גם האני מון, שהיא למעשה שורט ברד, פראנג'יפאן דבש, קרם יוגורט ושנטילי וניל, לא אכזבה. מעבר למראה האלגנטי שלה, היא פשוט קרמית ונפלאה.

מחיר: 72־144 שקלים.

עוגת מלכת הדבש - ראש השנה בביסקוטי  (צילום: בועז לביא)
עוגת מלכת הדבש - ראש השנה בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

"לחמים"

מאפיית "לחמים" של אורי שפט משיקה לקראת ראש השנה מהדורת חג עם מגוון חלות, עוגות דבש וקינוחי ספיישל בסימן השנה החדשה. במסגרת אירוח של השף־קונדיטור יקי שגיא מקיבוץ בארי, מוצע גם "שטרודל בארי" שההכנסות ממנו עוברות לשיקום הקיבוץ וחבריו.

טעמנו את עוגת הדבש והדר המוכרת של המאפייה, שהייתה גם השנה מצוינת, נימוחה, טעימה במידה ובעיקר מאוד חגיגית. וכמובן שלא ויתרנו על השטרודל שהיה פשוט חלומי. ביס אחר ביס, לא הצלחנו להפסיק לאכול ממנו. במקרה של "לחמים", אי אפשר בלי להגיד מילה על חלת החרס היפהפייה שלו ובריוש שמן זית הכי טעים שאכלנו.

מאפיית לחמים, ראש השנה 2024 (צילום: דניאל לילה)
מאפיית לחמים, ראש השנה 2024 (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 42־129 שקלים.

"רולדין"

ב"רולדין" מציינים את השנה החדשה עם שלל עוגות דבש, מאפי תפוחים, טארטים, עוגות שמרים ועוד, לצד מארזי מתנה. טעמנו את הטארט תפוחים - סבלה, קרם שקדים ורום, תפוחים בווניל, קינמון ושטרויזל, שהיה מענג. שילוב נהדר של מרקמים עם מתיקות מתובלת.

לא ויתרנו גם על עוגת PISTACHIO APRICOT - קרמבל וביסקוויט שקדים, קולי משמש, מוס פרלינה פיסטוק ושונטי וניל, שהייתה הכי רחוקה ממה שציפינו מעוגת חג קלאסית והפתיעה לטובה, גם ביצירתיות וגם במשחק הטעמים. אבל אם תשאלו אותנו, המנצחת היא בריוש התפוחים, עוגה גבוהה ואוורירית שבתוכה קרם שקדים ובטופ תפוחי עץ בציפוי טופי מלוח.

מחיר: 52־169 שקלים.

קולקציית ראש השנה ברולדין (צילום: רונן מנגן)
קולקציית ראש השנה ברולדין (צילום: רונן מנגן)

"מאפה נאמן"

רשת "מאפה נאמן" מציעה עוגות חג על טהרת הדבש והתפוח. טעמנו קוגלהוף דבש עם פונדנט לבן, עוגה קלאסית שהייתה טעימה, אוורירית ולא מתוקה מדי.

גם הדבש קדאיף ירושלמית שטעמנו הייתה נהדרת. היא משלבת שכבות עוגת דבש ומילוי קרם שוקולד לבן, חלווה ושערות קדאיף מקורמלות בדבש, והייתה הרבה פחות מתוקה ממה שציפינו. עוגה מעניינת, שקצת עמוסה בפריטים אך טעימה. קינחנו ברולדת דבש ביתית מגולגלת בקרם שונטי וניל, שזרקה אותנו לאייטיז – ולמרות שהיא לא רעה, אנחנו פחות בקטע של רטרו.

מאפה נאמן ראש השנה 2024 (צילום: גיל אבירם)
מאפה נאמן ראש השנה 2024 (צילום: גיל אבירם)

שמו

השף־קונדיטור מיקי שמו מציע השנה קינוחים קלאסיים וגרסאות שונות לעוגת הדבש המסורתית. טעמנו דולצ'ה, מוס דבש: שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב שוקולד "ולרונה" שמגיעים כעוגת פס יפהפייה. עוגה שנראית יפה והטעם שלה לא מאכזב.

אצל שמו לא ויתרנו גם על עוגת דבש קלאסית, שהייתה בדיוק מה שציפינו – אוורירית, נימוחה ומתוקה במידה. לקינוח פרסנו מעוגת פס שכללה ערימת שכבות דקות של בצק ספוג וקרם וניל. העוגה הייתה טעימה מאוד ואהבנו, אבל שום דבר בה לא הזכיר לנו את העובדה שהיא קשורה לראש השנה.

מחיר: 89־150 שקלים.

קפיטריה EATS

קפיטריה EATS יצרה לקראת השנה החדשה קולקציית עוגות אלגנטיות שמושלמות לאירוח. טעמנו את הטארט דבש שהתהדר בבצק פריך ומתקתק ובתוכו מלית דבש קרמית ומענגת. את הטוויסט המיוחד נתן כאן המלח האטלנטי ששולב בחוכמה ומנע מהטראט להיות מתוק מדי. התאהבנו גם בטריפל דבש - עוגת שכבות עם קרם פטיסייר וקראמבל פקאן שהייתה מנחמת וטובה.

מחיר: 144־154 שקלים.

"לה פרינה"

עוגות בעבודת יד המכילות דבש טבעי מרשת מאפיות "לה פרינה". בין העוגות תמצאו עוגת טירמיסו דבש עם שקדים מעוטרת בשוקולד מריר - עוגה מפתיעה ולא צפויה, שלוקחת את הטירמיסו הקלאסי למחוזות אחרים. רק היינו מאזנים קצת את המתיקות.

מחיר: 32.90־89.90 שקלים.

טירמיסו דבש של ''לה פרינה'' (צילום: יעקב בלומנטל)
טירמיסו דבש של ''לה פרינה'' (צילום: יעקב בלומנטל)

"בוטיק סנטרל"

ברשת "בוטיק סנטרל" טעמנו מהדורת עוגות דבש ישראלי מקומי אורגני מצופות, בהן עוגת דבש וויסקי קפה בציפוי שוקולד מריר (פרווה), עוגת דבש נוגט בציפוי שוקולד חלב ולוז (חלבי); ועוגת דבש תפוז וזוהר בציפוי שוקולד לבן וקליפות תפוזים מסוכרת (חלבי).

אהבנו שהרשת החליטה להיצמד לקלאסיקה מבלי לוותר על הטאץ' האישי. נתחיל מזה ששלושתן טעימות למדי, ונמשיך בזה שהופתענו בעיקר מעוגת הוויסקי קפה שהקפיצה את הדבש הקלאסי בכמה רמות. מאחר שאנחנו לא מתים על שוקולד לבן, הדבש נוגט בציפוי שוקולד חלב ולוז היא הפייבוריטית שלנו.

מחיר: 49 שקלים.

בוטיק סנטרל – ראש השנה 24', עוגות דבש מצופות (צילום: טל סיוון ציפורין)
בוטיק סנטרל – ראש השנה 24', עוגות דבש מצופות (צילום: טל סיוון ציפורין)

SHIRIZ פטיסרי

ב"שיריז" החליטו השנה לעטר את הקינוחים לשנה החדשה בצבע המזוהה עם מאבק משפחות החטופים. כמו כן, על כל קנייה תינתן תרומה של 10% למטה המשפחות.

דגמנו עוגת דבש קלאסית בזילוף שוקולד צהוב. עוגה טעימה, שריגשה אותנו מאוד בשל המחווה. היא אוורירית במידה ולא סובלת ממתיקות יתר. נהדרת ליד קפה. אהבנו מאוד גם את הדובשניות בנגיעות לימון וציפוי שוקולד לבן צהוב. דובשניות קלאסיות אך במרקם מצוין שפשוט נמס בפה. גם הציפוי עשה כאן עבודה מצוינת ושדרג אותן.

מחיר: 45־50 שקלים.

"קפה ביגה"

רשת "קפה ביגה" מציעה עוגת תפוח בדבש קלאסית – ללא גלוטן וללא מוצרי חלב. זוהי עוגה עגולה על טהרת הדבש ועם תיבול של קינמון, ציפורן ואגוז מוסקט. עוגה קלאסית, יציבה ולא מתוקה מדי. פתרון מעולה לנמנעים מגלוטן ולקטוז.

מחיר: 49 שקלים.

עוגת דבש, רשת ביגה (צילום: אסף לוי)
עוגת דבש, רשת ביגה (צילום: אסף לוי)