יום כיפור בפתח ואתם חייבים דחוף אופניים לילדים ואתם לא לבד. יותר משליש מאופני הילדים שנמכרים בישראל מדי שנה נמכרים בחודש של לפני כיפור אז אחרי שהתכוננתם נפשית (וכספית) לרכישה, נותרה הבעיה הגדולה יותר: אתם לא מוצאים את הידיים והרגליים בתוך כל הדגמים המוצעים ונמצאים בהתלבטות משמעותית כמה כדאי להשקיע. מצמן את מרוץ, רשת האופניים הגדולה בישראל, עושה סדר והכינה מדריך מיוחד לרכישת אופניים לילדים לכיפור.

השלב הראשון ברכישת אופניים הוא להחליט האם רוצים אופניים משלדת מתכת או אלומיניום. לשלדת ברזל יש כמה יתרונות: היא סופגת זעזועים בצורה מעולה, היא עמידה לאורך זמן ומסוגלת לשאת משקלים גבוהים יותר אך בהתאם היא גם כבדה יותר משלדת אלומיניום. 

כשמדובר על אופני ילדים הברזל הוא לרוב מהסוג הפחות איכותי, השלדה מחלידה די מהר ולכן מחזיקה מעמד פחות זמן והילדים מתקשים להתמודד עם המשקל הגבוה (במיוחד אם הם צריכים להעלות את האופניים הבייתה במדרגות ואפילו במעלית).

שלדת אלומיניום היא קלה יותר משלדת ברזל וזה מאוד משמעותי כשמדובר בילדים. הגימור שלה איכותי וזה נעים בעין ולרוב הצביעה טובה יותר. 

השלב השני הוא להחליט על סכום ההשקעה וכאן יש לקחת בחשבון שני גורמים: גיל הילד/ה ולכמה שנים האופניים יכולים להתאים לו, ותדירות הרכיבה- האם האופניים מיועדים רק לכיפור ולנסיעות לעיתים רחוקות או לשימוש תדיר או אפילו יומיומי. 

"בשנה האחרונה, מחירי האופניים בישראל זינקו בצורה משמעותית, ואנחנו במצמן את מרוץ החלטנו דווקא להקפיא את המחירים" אומר ניב זילברשטיין, מנכ"ל מצמן את מרוץ. "חשוב לנו שכל אחד יוכל לקנות אופניים ולכן קיים טווח רחב מאוד של מחירים החל מכמה מאות שקלים לילדים וחובבים ועד סכומים שמתקרבים לשש ספרות עבור המקצוענים ממש"

הנה כמה דגמים מומלצים להורים מאלו ש"רק רוצים להעביר את כיפור בשקט" עד אלו ש"רוצים את האופניים הכי מקצועיים שקיימים בישראל". 

ופה ישנה הפתעה: לא תמיד הכי יקר הוא דווקא הכי מומלץ. ישנם אופניים "שעושים את העבודה" והם לא דווקא האופניים הכי יקרים שקיימים בשוק.

אופני איזון לפעוטות (גילאי 2-5)

דגם BALANCE BIKE של חברת POLISPORT – אופניים משלדת פוליאתילן השוקלים רק 3 ק"ג, פרקטים לנשיאה, נגישים מגיל צעיר מאוד, צמיג גומי דחוס (ללא פנצ'רים). המחיר – 395 ₪ 

דגם SPORT של חברת STRIDER – אופני דחיפה משלדת ברזל עם צמיג גומי מתנפח. מהירים ואיכותיים. המחיר – 549 ₪ 

אופני BMX לילדים (גילאי 3-9)

דגם MERCURI של BMX – אופניים משלדת ברזל במגוון צבעים,  באיכות חומרים גבוהה, ומחיר אטרקטיבי: 425-479 ₪ 

דגם RALEIGH של BMX – אופניים משלדת אלומניום עם התמורה הטובה ביותר לכסף, רכיבים איכותיים, וצביעה ייחודית. טווח המחירים נע בין 595-695 ₪ 

דגם SHREDDER של HARO – מותג אמריקאי איכותי, אופניים קלים משלדת אלומיניום עם מחשבה על הפרטים הקטנים. מחיר: 1,000 ₪ 

דגם RIPROCK של SPECIALIZED – מותג מוביל, אופניים קלים מאוד משלדת אלומיניום, התאמה מושלמת למבנה גוף של ילדים. טווח המחירים נע בין 1,295-1795 ₪ 

אופני הרים לילדים ונוער (גילאי 6-11)

אופני  MERCURI– אופניים משלדת ברזל במגוון צבעים,  באיכות חומרים גבוהה, ומחיר אטרקטיבי: 895-995 ₪ 

דגם SPRINT של TOTEM – אופניים משלדת אלומיניום עם 7 הילוכים. מחיר: 1245-1395 ₪ 

דגם JETT של SPECIALIZED  – אופניים משלדת אלומיניום של מותג מוביל. קלים מאוד עם חווית רכיבה ייחודית בעיר ובשבילים. מחיר מבצע: 1395 ₪ 

דגם FLUID FS 4.2 של NORCO  – אופני שטח מקצועיים משלדת אלומיניום עם שיכוך מלא. מותג קנדי סופר איכותי המתמחה באופני שטח. מחיר: 6,995 ₪