הכתבה נכתבה בשיתוף seo-cap

כשהקמתי את העסק שלי, ידעתי שיש לי ביד מוצר מנצח, שירות יוצא דופן ולקוחות מרוצים – אבל משהו בכל זאת היה חסר. במשך תקופה הכול הלך מעולה אבל העסק לא גדל. חיפשתי את הדרך המושלמת לגרום לעסק שלי לפרוץ קדימה. ואז, אחרי מחקר מעמיק וחשיבה על העתיד, הבנתי שאין מנוס, אני צריכה לקדם את העסק שלי בגוגל.  ככה פגשתי את יהושע רץ, מומחה לקידום אתרים שלקח את העסק שלי שנות אור קדימה! 

גיליתי תחום רחב עם המון הצעות, אבל איך בוחרים מקדם אתרים שבאמת יודע מה הוא עושה? ואיך בכלל עובד כל העסק הזה? יצאתי למסע לחקר התחום המרתק של קידום אתרים. 

גוגל - השחקן הבלתי מעורער של עולם הפרסום
קידום אתרי חנות הוא עסק מרתק ואם יודעים איך לנהל אותו נכון הוא יכול לעשות פלאים לעסק שלכם. הדבר נכון גם כאן בישראל וגם ברחבי העולם. כשאנשים מחפשים משהו – בין אם זה שירות, מוצר, או כל מידע אחר – הם קודם כל פונים לגוגל. וזה לא הולך להשתנות בקרוב. גוגל היא הבמה המרכזית, ועדיין השחקן הראשי, בתיאטרון של עולם השיווק הדיגיטלי.

שיטה חדשנית לקידום אתרים בגוגל
התחלתי לחפש עם מי לעבוד והבחנתי שהתחום מלא, אז יצאתי למסע אחרי חברה שמביאה משהו חדש לתחום. ככה פגשתי את יהושע רץ מנכ״ל  SEO - CAP אחת מהחברות המובילות בארץ כיום בתחום קידום אתרים. 

את גוגל צריך להבין לעומק
יהושע מייסד חברת SEO – CAP פיתח שיטה ייחודית, שונה ומיוחדת בנוף וייצר חברה שעל ידי חשיבה וניתוח מאד חכמים – מביאים תוצאות אמיתיות. יהושע בעצמו היה פעם בעל עסק, כך שהוא מבין את הצרכים של בעלי העסקים לעומק. לפני שעשה הסבה מקצועית לתחום קידום האתרים וצלל ללמידה מעמיקה של הנושא יהושע היה שף מקצועי. לכן הוא יודע להרכיב את התמהיל הנכון שמייצר קידום אתרי חנות מדהים. הוא פשוט מבין לעומק את כל הרכיבים, ממש כמו יצירה של מנה מושלמת. 

הוא לא רק עזר לי להוביל את העסק שלי קדימה, הוא גם הצליח להסביר לי איך זה עובד. מדובר באדם מלא במוטיבציה, תשוקה אמיתית למקצוע ומלא כרימון במידע וידע. כל שיחה, אפילו הכי קצרה, הצליחה ללמד אותי משהו ולתת לי ערך נוסף לעסק שלי, לשיווק ובכלל. 

מיקוד זה שם המשחק
כשנפגשנו לראשונה, יהושע עזר לי למקד את מטרות העסק שלי ולהבהיר מהו הדבר המיוחד שאני מביאה לעולם. ועם ההבנה הזו יצאנו יחד למסע. הוא מדבר על השיטה מיוחדת שהוא המציא שלא פוסחת על שום חלק בפאזל המורכב של קידום אתרי חנות בגוגל. 

הסוד של SEO - CAP  טמון בהבנה הוליסטית של כל המערכת המשומנת שמרכיבה את גוגל. 

המומחים של SEO – CAP מחלקים את העבודה שלהם לכמה חלקים

 P- Popularity  C-  Customer A- Analysis

הבנה מעמיקה של שלושת אלה בשילוב עם שיטה מיוחדת שייצר יהושע ואיתה הוא מוביל את החברה מביאה את SEO – CAP להוביל את תחום קידום האתרים. 

״שלושת המרכיבים האלה מאד חשובים ואנחנו עובדים על כל אחד מהם מאד ברצינות כדי לייצר הצלחה אמיתית״ מסביר לי יהושע. 

הסוד של יהושע טמון בהבנה עמוקה של מנועי החיפוש של גוגל. יהושע מסביר: "גוגל חכם מאוד – והוא תמיד ישאר כך. המפתח הוא להבין איך הוא עובד מאחורי הקלעים." בעזרת השיטה שפיתח, הוא מצליח להתמודד עם מנגנוני החיפוש של גוגל ולהוביל אתרים להצלחה מרשימה״ 

קידום אתרים - בואו להבין אחת ולתמיד איך עובד הקסם קידום אתרים בגוגל! (צילום: סטודיו D2 Photography )
קידום אתרים - בואו להבין אחת ולתמיד איך עובד הקסם קידום אתרים בגוגל! (צילום: סטודיו D2 Photography )

קידום אתרים דורש גישה הוליסטית 
״הגישה שלי״ מסביר לי יהושע ״היא לראות את כל המערכת של האתר והעסק כשלם. אתר איקומרס הוא לא רק חנות מקוונת עם מוצרים, אלא חלק מהותי מהאסטרטגיה השיווקית של העסק. זה אומר שאני בוחן את כל האלמנטים - המתחרים, השירותים, המחירים, המשלוחים – הכול״ יהושע מדבר בתשוקה, כאילו מדובר בסוג של אומנות. ״אני שואל את הלקוח: מה הייחוד שלך? למה דווקא ממך כדאי לקנות? זו שאלה קריטית, כי אנחנו רוצים לבנות מותג חזק, לא רק אתר יפה״. 

ניסיתי להבין מיהושע איך הוא פונים לתהליך הזה כשאין עדיין דאטה, במיוחד כשמדובר בעסקים חדשים. ליהושע הייתה תשובה מרתקת: ״בשיטה שלנו, כשאין דאטה, אנחנו מתחילים בניתוח המתחרים. אני חוקר לעומק את השוק ואת המתחרים בתחום. זה מאפשר לי להבין איפה העסק שלך יכול להתמקם, ומה מיוחד בו לעומת המתחרים״. 

״אני לא לוקח לקוח שאני לא מאמין בסיכויי ההצלחה שלו״ 
כשרק פגשתי את יהושע הוא הסביר לי שהוא לא עובד עם כל עסק. ניסיתי להבין מה עומד מאחורי הרעיון הזה. ״נכון, אני לא לוקח כל לקוח״ מודה יהושע ״אחרי שלב הניתוח, אני מציג את הממצאים ללקוח ומסביר לו את המפה. אם אני חושב שהשוק רווי מדי או שאין סיכוי להצליח, אני לא אקח את הפרויקט. אני מאמין במאה אחוזי הצלחה, ואם אני לא בטוח שאני יכול להשיג את זה, אני לא אכנס לתהליך. יש לי המון ניסיון ואני מבין כמה חשוב לא רק לבנות אתר יפה, אלא אתר שגוגל יאהב״. 

ואם האתר לא טוב מה עושים? 
גם לשאלה הזו ליהושע יש תשובה מרתקת ״לפעמים אני ממש אומר ללקוח: "חביבי, אתה צריך אתר חדש." מחייך יהושע ״אם האתר לא בנוי בצורה נכונה ולא ניתן לעשות אופטימיזציה כמו שצריך, אין טעם לנסות לתקן. במקרים כאלה, עדיף פשוט לבנות אתר חדש שיעמוד בדרישות של גוגל מההתחלה״. 

ומה עם השוק הבינלאומי?
אני תמיד חשבתי שפנייה לשוק הבינלאומי רחוקה ממני מאד, אבל יהושע והשיטה המיוחדת שלו הצליחו ללמד אותי דבר או שניים, הוא דחף אותי לבנות אתר גם באנגלית. ״השוק הבינלאומי, ובמיוחד ארה"ב, הוא קריטי לכל עסק שמחפש להתרחב. בארה"ב, יש לך הזדמנות להגיע לעולם כולו. העניין הוא למצוא את הנישה שלך. קשה להתחרות במונחים רחבים כמו "תכשיטים", אבל אם תמצא נישה קטנה וממוקדת, תוכל להתקדם במנועי החיפוש בצורה מהירה יותר״. 

ליהושע יש אסטרטגיה סדורה על העניין ״חשוב להתאים את האתר לשפה ולמטבע של ארה"ב. אם האתר שלך כתוב בעברית ושקל הוא המטבע העיקרי, אתה כבר מחוץ למשחק בארה"ב. האתר חייב להיות באנגלית, עם מטבע אמריקאי. גם האחסון של האתר צריך להיות בארה"ב. ככל שהפופולריות של האתר בארה"ב תעלה, גוגל יקדם אותו יותר״. 

יהושע מחייך ומשדר אנרגיה חיובית לאורך כל התהליך. הסתקרנתי מה סוד הקסם של ההנאה האמיתית שהוא מביא לעבודה?

״האושר שלי זה לראות איך אתר שלקחתי צומח ומצליח. לקוחות שולחים לי גרפים שמראים איך האתר שלהם עולה בתוצאות החיפוש, וזה מרגש כל פעם מחדש״ אומר יהושע בחיוך וממשיך ״העולם מלא בהזדמנויות, ואני נהנה לעזור לעסקים לפרוח ולהגיע ליותר אנשים. יש פרנסה בשפע, ואני נהנה להפיץ את הכישרון והידע שלי כדי לעזור לעסקים להצליח״. 

הכתבה נכתבה בשיתוף seo-cap