חנוכה מתקרב והסופגניות כבר נחטפות מהמדפים. נתוני תן ביס שמבוססי על "חנוכה 2023" חושפים את הטעמים והמנהגים האהובים על הישראלים בחג האורות, ומספקים תמונה מעניינת על הרגלי הצריכה שלנו.

המסורת מנצחת: למרות מגוון הטעמים החדשניים שהציפו את השוק בשנים האחרונות, ריבת התות ממשיכה להוביל כמילוי המועדף על הישראלים. מדובר במסורת ארוכת שנים - בעוד שכיום אנו מוצפים בטעמים אקזוטיים ומפתיעים, עד שנות ה-90 המאוחרות, סופגניית ריבת תות הייתה כמעט האופציה היחידה בשוק. במקום השני מככב השוקולד, האהוב במיוחד על ילדים, ובמקום השלישי - קרם פיסטוק, שמייצג את המגמה העכשווית של טעמים מתוחכמים יותר.

מפתיע במיוחד לגלות שלמרות עידן הרשתות החברתיות, בו סופגניות מעוצבות וססגוניות מציפות את הפיד באינסטגרם, הסופגנייה הריקה עדיין מחזיקה במקום מכובד - החמישי בדירוג. נראה שגם בעידן של "אינסטגרם פוד", הטעם הנוסטלגי והפשוט עדיין מושך את הלב (והבטן) הישראלי.

סופגנייה בהכנה ביתית (צילום: אסף לוי)
סופגנייה בהכנה ביתית (צילום: אסף לוי)

מתי מזמינים? שני גלי שיא נרשמים מדי יום: הראשון בין 10:00-12:00, כשמדליקים נרות במשרד, והשני בין 15:00-17:00, בזמן הדלקת נרות משפחתית. הנרות הפופולריים ביותר להזמנות הם הראשון, האחרון והחמישי.

שיאני ההזמנות: תל אביב מובילה בהזמנות המשלוחים, אחריה רמת גן, ראשון לציון, פתח תקווה, רחובות וירושלים.

החנוכייה שמצילה חיים: מהסטודיו של נוער בסיכון לשיקום שורדי הנובה
האוורירית, הרכה והמסורתית: אלו הסופגניות שהכי אהבנו לקראת חנוכה

חנוכה הוא אחד החגים הבודדים שבהם מסורת האכילה הישראלית נשארה כמעט ללא שינוי לאורך השנים. בעוד שבחגים אחרים אנחנו רואים יותר ויותר השפעות בינלאומיות ושינויים בתפריט המסורתי, הסופגנייה נשארה מלכת החג - גם אם עכשיו היא מגיעה במגוון טעמים שסבתא שלנו לא הכירה.

ההפתעה האמיתית? למרות כל החידושים והטעמים המיוחדים, דווקא הפיצה המשפחתית עם טבעות בצל היא המאכל השני הכי פופולרי בחג. אולי זה מעיד שבסופו של יום, גם בחג הסופגניות, הישראלים פשוט אוהבים... לאכול.