שבוע לאחר שחברת שטראוס הודיעה על העלאת מחירי השוקולד והקפה בשיעור של עד 18%, היום (רביעי) החליטה גם יוניליוור לייקר חלק ממוצריה בגזרה זו. במכתב ששלחה לקמעונאים, הודיעה ענקית המזון שתעדכן את מחירון מוצרי השוקולד שלה ותעלה אותם בשיעור של 12%-16%.

הסיבה להתייקרות כפי שמציגים אותה ביוניליוור, זהה לזו שהציגו בשטראוס. "העלייה החריגה והמתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשיעור של יותר מ-100% רק בשנה החולפת, אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד", טענה החברה במכתב.

שיעור העלייה הממוצע בכלל מחירי השוקולד יהיה 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 12% ל-16%. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 בינואר הקרוב, ותכלול את חטיף השוקולד הפופולרי ״קליק״.

רק ביוני האחרון הקפיצה יוניליוור את מחירי השוקולד שלה, לצד שורת מוצרים נוספים כמו הגלידה והקרמבו שהיא מייצרת.