אחרי שטראוס ויוניליוור, גם ענקית המזון אסם נסטלה מצטרפת לגל עליות המחירים. החברה הודיעה היום (חמישי) ללקוחותיה כי תייקר חלק ממוצריה בשיעור ממוצע של 2.2%. בין המוצרים שיתייקרו החל מ־1 בינואר 2025: קפה (מותגי נסקפה וטייסטרס צ׳ויס), שוקולד ומאפה, קטשופ ורטבים, מוצרי טבעול וממרחי וסלטי ״צבר״. 

בחברה מנמקים את ההתייקרות בעזרת "המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל". נזכיר כי אסם העלתה מחירים רק ביולי האחרון, עבור כמה מהמוצרים מתוצרתה, למשל הפתיתים, משקאות הסירופ מסוג ״ויטמינצ׳יק״, קפה ועוד.

נסקפה טייסטר צ'ויס (צילום: יח''צ)
נסקפה טייסטר צ'ויס (צילום: יח''צ)

רק אתמול החליטה חברת יוניליוור לייקר חלק ממוצריה בגזרת השוקולד, כמו למשל מוצרי ״קליק״, בשיעור של 12%־16%. במכתב ששלחה לקמעונאים, טענה כי "העלייה החריגה והמתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשיעור של יותר מ־100% רק בשנה החולפת, אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד".

בשבוע שעבר, הודיעה חברת שטראוס על העלאת מחירי השוקולד והקפה מתוצרתה בשיעור של עד 18%. גם היא נימקה את ההחלטה באמצעות "מחירי חומרי הגלם מסוג קפה וקקאו שזינקו בשיעור של מאות אחוזים בשנים האחרונות".

הודעת שלוש ענקיות המזון על העלאות המחירים שנרגיש היטב בכיס ובאופן ישיר על מדפי הסופר – הן כזכור רק חלק מגל ההתייקרויות שיפקוד את הצרכנים הישראליים החל מהחודש הבא. לכך יתווספו עליות המחירים שיגרמו כתוצאה מהעלאת המע״מ באחוז לרמת 18%, התייקרויות החשבונות החודשיים בארנונה, חשבונות החשמל והמים – ובעוד תחומים רבים.

סופרמרקט (צילום: נתי שוחט פלאש 90)
סופרמרקט (צילום: נתי שוחט פלאש 90)