הכתבה נכתבה בשיתוף מועדון הנקסט לבל

עידן התוהו ובוהו כאן. להיות מבולבל נהיה טרנד חזק ברשתות החברתיות ואפשר להבין למה.

בכל רגע נתון אנחנו נתקלים במנטור חובבן שצורח עלינו מבעד למסך ומבלבל אותנו בידע לא רלוונטי, ולפעמים גם מתפרנס ממכירת 'מוטיבציה' שהוא בעצמו לא מיישם. זאת מציאות שיוצרת נזק לבעלי העסקים שלא יודעים לאיזה כיוון ללכת.

כל 'מנטור' מושך לכיוון אחר. ובאמצע? נשפך הרבה דם וכסף של בעלי העסקים מתוסכלים. 

בהצצה פנימה לתוך עולם הפרסום אפשר לראות מאות בעלי עסקים שנלחמים בשיניים מול מחירי פרסום יקרים, הכנסות נמוכות והמון קנאה למותגים הגדולים.

עולם המדיה השתנה דרמטית ב-50 השנים האחרונות. עברנו משלושה ערוצי טלוויזיה ועיתון אחד, לכאוס דיגיטלי עצום של מאות ערוצים, מיליוני בלוגים ופודקאסטים, X (לשעבר טוויטר), סנאפצ'ט, אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, לינקדאין
והרשימה לא נגמרת.

אז איך אפשר לבלוט מעל כולם? תפסנו את יהב רובין לשיחה קצרה וקיבלנו הצצה לאיך הפרסום החדש עובד

"המלחמה על תשומת הלב של הצרכן, חיה ובועטת", מספר יהב רובין. "אלפי בעלי עסקים ומנטורים חובבנים חדרו לזירת האונליין ומתמודדים עם מלחמה יומיומית על תשומת לב".

יהב נכנס לעולם האונליין ב-2018 וגילה לגמרי במזל את 'סודות הכסף באונליין' שעזרו לו לייצר מעל 10,000,000 ש״ח ממכירת קורסים דיגיטליים. 

יצאנו לברר איך זה קרה.

''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)
''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)

"יהב, ספר לנו איך התחלת?"
"האמת היא, שבמבט לאחור, ברגעים הקשים לא היה לי מושג איך ואם אני אצליח להכניס כאלה סכומים. בשנת 2016 רכשתי קורס שמלמד איך להתעשר דרך 'פרייבט לייבל' באמזון. לקחתי הלוואה אסטרונומית מהבנק, וקיוויתי שתוך שלושה חודשים אני אטייל בנופים אקזוטים בעולם עם הכנסה פסיבית של 30 אלף דולר".

לצערו של יהב, המהלך הפזיז הזה הותיר אותו בחובות של כמעט 100 אלף ש"ח בגלל מנטורים מתחזים שמוכרים חלומות: "בשביל לעמוד בתשלומים, עבדתי בתקופה ההיא כשליח סושי, עם משכורת בסיסית ביותר פלוס טיפים".   

החזר ההלוואה, החשבונות השוטפים ויוקר המחיה, גרמו ליהב כמעט לאבד תקווה: "לא היה לי סיכוי לעצור את מירוץ העכברים הזה. כל חודש ההוצאות החודשיות היו גדולות מההכנסות שלי, וכל חודש שעבר זה הפך ונהיה גרוע יותר. דווקא אז, כשהכל נראה שחור, ראיתי אור קטן בקצה המנהרה. במאי 2018 נתקלתי בקבוצת פייסבוק שכעסה על הקורסים להתעשרות מהירה. כמובן שהצטרפתי, והגבתי וכעסתי יחד עם כולם שם".

במהלך השיטוט בקבוצה, נתקל יהב בפוסט ממנהל הקבוצה עם הכותרת "סוף סוף קורס שבאמת עובד", יחד עם צילום מסך של 23 אלף ש״ח בהכנסות. יהב החליט לנסות את מזלו בשנית ונרשם לקורס שיווק שעלה לו כ-3,000 ₪. 

 "למעשה פה התחילה נקודת המפנה", יהב מספר. "ראיתי את המספרים והבנתי את הפוטנציאל. פה הבנתי שאני רוצה להיות יזם צללים, כלומר להיות האיש שעושה את כל השיווק מאחורי הקלעים. אחרי כמה שיתופי פעולה שנכשלו, עשיתי שיתוף פעולה עם בת הזוג שלי, נטלי מילוא. נטלי למעשה הייתה המותג, הפנים ויוצרת התוכן, ואני הייתי המפעיל של כל המהלכים השיווקיים מאחורי הקלעים".

"כשהאור בקצה המנהרה התחיל להבהב, יהב עשה מהלך מפתיע - במקום לרוץ אחרי הטרנדים החדשים, הוא חזר אחורה בזמן. 'הבנתי שהסוד נמצא דווקא בעבר', הוא מספר. 'הזמנתי מאמזון את כל ספרי השיווק העתיקים, אלה שנכתבו לפני עידן האינטרנט. עם אנגלית בסיסית וגוגל טרנסלייט, ישבתי לילות שלמים מתרגם מילה במילה את הסודות של אבות הפרסום'.

מה שהתחיל כמסע נואש להבין את השורשים של שיווק אפקטיבי, התברר כנקודת המפנה שהכניסה את יהב למגרש המשחקים של הגדולים. 'גיליתי שהעקרונות שעבדו לפני 50 שנה, עובדים היום חזק פי עשר - פשוט צריך לדעת איך להתאים אותם לעידן הדיגיטלי'".

''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)
''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)

למכור קורסים דיגיטליים ולהרוויח 150 אלף ש״ח בחודש
זה התחיל כניסוי קטן', יהב נזכר בחיוך. 'נטלי יצרה את הקורסים, ואני הפעלתי את המכונה השיווקית מאחורי הקלעים'. מה שקרה אחר כך הפתיע את כולם - תוך חודשים ספורים ההכנסות זינקו ל-150 אלף שקל בחודש, ולא הפסיקו לטפס. אבל הרגע המכונן הגיע בינואר 2022, כשהמונה כבר עבר את ה-10 מיליון שקל. 'פתאום התחילו להגיע הודעות מהעוקבות של נטלי', הוא מספר.

'כולן רצו לדעת מי הקוסם שמאחורי הקלעים. מי מפעיל את מכונת הכסף הזאת שלא מפסיקה לעבוד'. זה היה הרגע שבו יהב הבין - יצא מהצללים".

היציאה לאור - מיזם צללים לפרזנטור מפורסם בעולם העסקים  

"'הרגע שבו הבנתי שיש לי פה משהו גדול היה כשמזל כהן הגיעה אליי', יהב מתיישב קדימה, עיניו נוצצות. 'היא כבר הכניסה 150 אלף שקל בחודש - סכום מרשים בכל קנה מידה. אבל תוך כמה חודשים? היא חצתה את המיליון בחודש'. הוא עוצר לרגע, כאילו עדיין לא מאמין למספרים.

'ואז הגיעה משי שטרן', הוא ממשיך. 'תוך 90 יום בלבד העסק שלה קפץ מחמש לשש ספרות. חשבתי שאלו מקרים בודדים, אבל הטלפון לא הפסיק לצלצל'.

מה שהתחיל כסיפור הצלחה אחד, הפך למהפכה שקטה. יהב לקח את כל השיטות והטכניקות שפיתח, ארז אותן למה שהיום מוכר כ'מועדון הנקסט לבל' - מכונה משומנת שהובילה מעל 200 מומחים להכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל. 'זה כבר לא היה מקרי', הוא מסכם. 'פיצחנו את הקוד'".

ליצור מוצר שאנשים משתוקקים לקנות
טיפ הזהב של יהב הוא ברור וחד משמעי: למכור מוצר שאנשים רוצים לקנות.

"כל היועצים העסקיים והמנטורים, מלמדים אותך איך לשווק וליצור תוכן", הוא מסביר. "הם כל הזמן מלמדים אותך לדחוף ולהזיע, אבל אף אחד לא מדבר איתך על הדבר הכי חשוב - למכור מוצרים שאנשים משתוקקים לקנות. זה פשוט כמו שזה נשמע, אם תנסה למכור קרח לאסקימוסים כנראה לא תצליח, נכון?

ואם כן, כנראה תמכור בזול, תשתמש במניפולציות מכירה, ותבזבז שעות בשביל לפתור התנגדויות, אז למה בעלי עסקים עדיין מפרסמים מוצרים ושירותים שאף אחד לא צריך ואז נלחמים בשיניים על כל שקל? לעומת זאת, תחשוב מה יקרה אם תנסה למכור לאסקימוסים, תנור חימום או פוך מפנק. יהיה לך הרבה יותר קל, נכון?"

ליצור מוצר או שירות שאנשים רוצים לקנות זה המפתח להצלחה.

לדברי יהב, יזם הוא מי שרואה בעיה כואבת אצל קהל יעד מסויים ואומר "מעכשיו, הבעיה הזאת שלי, ואני אעשה הכל בשביל ליצור מוצר או שירות שפותר את הבעיה". 

"ברגע שמצאת בעיה רצינית שיש להרבה אנשים והבאת פתרון ייחודי, אפשר להגיד שכמעט פיצחת את הנוסחה", רובין מסביר. "מוצר כזה יכול להכניס לך בין מאות אלפי שקלים למיליונים. עם פרסום ממוקד ונכון, מוצר כזה יכול לגייס לך כל יום עשרות לקוחות חדשים". 

''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)
''מהפכת הכסף באונליין: הסוד של המיליונרים החדשים'' (צילום: יהב רובין)

החזר השקעה (ROI)
מה הסוד השני של יהב? החזר השקעה. "החזר השקעה אומר כמה כסף חוזר אליך מהכסף שהשקעת בפרסום, חוק הכסף שהרבה בעלי עסקים מפספסים".

למה זה כזה חשוב?
"תראה, ברגע שתבין כמה כסף חוזר אליך מהפרסום ותדע איך לשפר את החזר ההשקעה, תוכל להגדיל תקציבים, ולהרוויח בהתאם. ככה זה עובד בפרסום באונליין. בכמה לחיצות פשוטות, אתה יכול להגדיל תקציבים".

אז איך משפרים את החזר ההשקעה? 
"אז פה אנחנו מגיעים לסוד השלישי".

הסוד השלישי - לשפר את ההחזר השקעה (CLV)
הטיפ האחרון של יהב, הוא כיצד לשפר את החזר ההשקעה שלנו על המוצר: "אם השקעת 100 ש״ח בפרסום והכנסת 300 ש״ח בתמורה מלקוח, זה נחמד, אם תגדיל תקציבים, אתה כנראה תרוויח יותר. אבל מה יקרה אם תגרום לכל לקוח להיות שווה לך יותר מ-300 ש״ח? 

והכוונה היא לא להעלות מחירים שייקרו לך את הפרסום, אני מדבר על זה שתמכור עוד מוצרים או שירותים לאותו לקוח שכבר השקעת עליו את ה-100 ש״ח בפרסום וככה תגדיל את 'שווי חיי הלקוח' - CLV (Customer Lifetime value). 

׳שווי חיי לקוח׳ פירושו: סכום הכסף שמגיע מלקוח (ממוצע) במשך כל חייו.

ברגע שאתה יודע להגדיל את שווי חיי הלקוח, נפתחים שערי שמים, מכיוון שמהשלב הזה, הכל עניין של מספרים. ברגע שתגדיל תקציבי שיווק - תרוויח יותר". 

איך מעלים את 'שווי חיי הלקוח'?
"בודקים איזה בעיות נוספות יש לו בחיים. נותנים פתרון. עוטפים את הפתרון כמוצר או שירות ומציעים ללקוח להזמין מוצר נוסף. ברגע שתצליח להגדיל את 'שווי חיי הלקוח' תוכל להגדיל תקציבים בפרסום, ולנטרל את כל המתחרים, כי פשוט תוכל להרשות לעצמך להשקיע יותר בפרסום בשביל לגייס לקוח חדש."

אז אלו הסודות של יהב, אבל אנחנו לא נשאיר אתכם בידיים ריקות. בעקבות הכאוס הלא שגרתי שקורה עכשיו ברשת, יהב פתח באתר שלו לשונית חינמית במיוחד לקוראי הכתבה.

"רוצה לקחת את העסק שלך לרמה הבאה?"
לבעלי עסקים בלבד יהב רובין פותח הזדמנות נדירה

 להצטרף לליווי עסקי שכבר הוביל:

  • מעל 200 יזמים להכנסות של 100 מיליון שקל
  • עשרות מותגים להכנסות של 6-7 ספרות בחודש
  • מאות בעלי עסקים לחופש כלכלי אמיתי

בלחיצה כאן מגישים מועמדות

לאינסטגרם של יהב רובין

לאתר של יהב רובין

הכתבה נכתבה בשיתוף מועדון הנקסט לבל