לא מעט ישראלים כבר נתקלו בתמונות של הבקבוק הכחול-לבן המעוטר הזה - טקילה קלאסה אזול רפוסדו - בסטורי של סלבס או במסיבות יוקרה. אבל בזמן שהמותג המקסיקני מנסה לבנות תדמית של מוצר פרימיום בלתי מושג, מסתבר שהוא נמכר בין מדפי הקטניות והשימורים ברשת אושר עד, במחיר של 799 שקל בלבד.
קלאסה אזול אמנם עושה מאמצים שיווקיים להיראות כמו משקה יוקרתי עם בקבוק קרמי מעוטר בעבודת יד ותג מחיר של אלף שקל ומעלה בברים ובחנויות יין. המותג גם מתהדר בתהליך ייצור ארוך במיוחד, כולל בישול של 72 שעות ויישון בחביות עץ אלון. אבל בפועל, כל הילת היוקרה הזו מתנפצת כשמגלים שאפשר להשיג את הבקבוק ברשת המזון הדתית שידועה במחיריה הנמוכים.
הטקילה של הערן זהבים והאייל גולנים נמכרת באושר עד pic.twitter.com/0lYqkic9eN
— Alon Zvulun | ألون زڤولون 🎗 (@Alonzvulun) January 5, 2025
זו לא הפעם הראשונה שמותגי יוקרה מנסים לשמור על תדמית אקסקלוסיבית בעוד הם נמכרים במחירי דיסקאונט. אבל המקרה של קלאסה אזול בולט במיוחד: בזמן שכוכבי ספורט כמו ערן זהבי וזמרים כמו אייל גולן מצטלמים עם הבקבוק המעוצב בלאונג'ים ומועדונים, לקוחות אושר עד יכולים להכניס אותו לעגלה יחד עם מבצעי סוף השבוע.
הפרסום על מכירת הטקילה היוקרתית באושר עד עורר גל תגובות משעשעות ברשתות החברתיות. "איך מוכרים טקילה ב-800 שקל ליד קרמבו ב-15.90?" תהה אחד הגולשים. אחרים תקפו את המחיר עצמו: "חוץ מעיצוב מגניב, מה מצדיק את המחיר? ישן נושן 20 שנה? פירורי זהב? מזוקק 500 פעם?". היו גם שתהו על קהל היעד: "אנשים שמוצאים 800 שקל על טקילה קונים באושר עד????", בעוד אחרים היו ישירים יותר: "אני לא שותה את החרא הזה".
אז אולי הגיע הזמן להודות שבעולם של היום, הילת היוקרה של מותגי אלכוהול היא בעיקר עניין של שיווק ותדמית. או כמו שאומרים במקסיקו - לא כל מה שנוצץ הוא טקילה.