גל ההתייקרויות במשק הישראלי ממשיך להכות בכיס הצרכנים, והפעם - בארון המשקאות. החברה המרכזית למשקאות קלים, מהשחקניות המובילות בשוק האלכוהול המקומי, הודיעה היום (שלישי) על העלאת מחירים נרחבת שתיכנס לתוקף בתחילת פברואר.
על פי ההודעה שנשלחה לרשתות הקמעונאיות, צפויה התייקרות משמעותית במחירי המשקאות האלכוהוליים הפופולריים בישראל. הוויסקי ג'וני ווקר בלאק לייבל והמשקה האיטלקי אפרול יתייקרו ב-4.5%, הרום קפטן מורגן ספייסד יעלה ב-3%, ואילו הוודקה סמירנוף תתייקר ב-2%.
החברה, הפועלת בתחום האלכוהול באמצעות חברת הבת ibbl.s, בוחרת להעלות את המחירים בארץ בעקבות עליות מחירים של הספקים בחו"ל. התייקרות זו מצטרפת למגמה רחבה יותר במשק, כאשר מתחילת ינואר אנחנו עדים לעליות מחירים כמעט בכל תחום.
בנוסף להתייקרות המותגים הבינלאומיים, הצרכן הישראלי סופג גם את העלאת שיעור מס הקנייה ל-18 אחוזים, מה שצפוי להשפיע על מחירי האלכוהול בכללותם.