בעוד שריח חומרי הניקוי כבר ממלא את בתי ישראל לקראת פסח, מסתמן כי "מבצע הניקיון" השנתי מלווה במגמה הולכת וגוברת - התחדשות בפריטי חשמל שהם לא רק פונקציונליים, אלא גם חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית.
חברת ניופאן, יבואנית מוצרי החשמל המובילה בישראל, מדווחת על עלייה חדה של 20%-25% במכירות מוצרי חשמל בתקופת חג הפסח. הנתונים מצביעים על תפיסה חדשה בקרב צרכנים ישראלים, שמחפשים מכשירים המשלבים פונקציונליות מתקדמת עם אסתטיקה עיצובית.
"חג האביב הוא הזדמנות מושלמת להתחדש, ואנו רואים מגמה ברורה של צרכנים שמחפשים לא רק מכשירים איכותיים ומתקדמים טכנולוגית, אלא גם כאלה שמשתלבים באופן הרמוני עם עיצוב הבית," מסביר עידו שני, סמנכ"ל השיווק של ניופאן. "מוצרים כמו מסכי טלוויזיה, מקררים ותנורים במראה מודרני כמו גם מיקסרים צבעוניים, הפכו לפריטים שמשדרגים את החלל ומהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים".
חג של התחדשות וריענון הבית
פסח מסמל עבור רבים לא רק תקופה של ניקיון וסדר, אלא גם חג של התחדשות וריענון הבית. רבים מנצלים את האביב כדי לשפץ, לעצב מחדש ולהחליף מוצרי חשמל – מהגדולים ביותר, כמו מסכי טלוויזיה, מקררים, תנורים ומזגנים, ועד לפריטים קטנים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהעיצוב הביתי.
המגמה החדשה מראה כי מוצרי חשמל כבר אינם רק פונקציונליים. המיקסרים ומעבדי המזון, למשל, שבעבר היו מוחבאים בארון, הפכו לפריטי סטייטמנט צבעוניים שנשארים על השיש ומשתלבים בקו העיצובי של המטבח. גם מקררים ותנורים מוצעים היום בעיצובים ייחודיים, עם שילובי צבעים וטכנולוגיות מתקדמות המשלבות סטייל עם פרקטיות.
"הישראלים אוהבים להתחדש לקראת החג – אם זה בסלון, במטבח או בחוויית הגיהוץ והכביסה שלהם," מוסיף שני. "אנו רואים עלייה חדה בביקוש למוצרים מתקדמים שמספקים גם נוחות, גם חיסכון באנרגיה וגם חדשנות טכנולוגית."
בין המוצרים הפופולריים ניתן למצוא: מקררי 4 דלתות ומכונות כביסה, מגוון רחב של מסכי טלוויזיה, מקררים ומיקרוגלים, תנורים וכיריים בעלי פונקציות מתקדמות לבישול, מכונות קפה, מיקסרים , מעבדי מזון ואפילו רמקולים.