ערב חג הפסח, כשמשפחות רבות נערכות לקניות החג, בדיקה של מחירי 114 מוצרים בשבע רשתות שיווק מרכזיות בישראל חושפת פערים משמעותיים שעשויים להשפיע ישירות על הארנק הישראלי.
 
הבדיקה, שנערכה בימים האחרונים, משווה את מחירי המוצרים ברשתות ויקטורי, יוחננוף, יוניברס, קרפור היפר, קרפור מרקט, רמי לוי ושופרסל דיל - ומגלה פער גדול של 315.5 שקלים (18.1%) בין הרשת הזולה ביותר ליקרה ביותר.
בהשוואה הספציפית שנערכה עלה כי רשת ויקטורי הייתה הזולה ביותר, עם עלות סל כוללת של 1,740.9 שקלים עבור כל 114 המוצרים. אחריה ממוקמת רשת רמי לוי עם 1,809.6 שקלים (פער של 68.7 שקלים בלבד). במקום השלישי נמצאת יוחננוף עם 1,838.4 שקלים.
בתחתית הטבלה, שופרסל דיל מדורגת כרשת היקרה ביותר עם סל קניות בעלות של 2,056.4 שקלים - יקר ב-315.5 שקלים מויקטורי. לפניה ממוקמות קרפור מרקט (2,045.4 שקלים) ויוניברס (2,020 שקלים).


הניתוח חושף פערים מדהימים בין הרשתות במוצרים בודדים. באבקת כביסה אריאל קולור 5 קילו, למשל, הפער מגיע ל-18 שקלים (60.2%) - 29.9 שקלים בויקטורי ורמי לוי לעומת 47.9 שקלים בשופרסל דיל.
גם במוצרים פופולריים כמו קוקה קולה (שישיית בקבוקים 1.5 ליטר) נמצא פער של 15.4 שקלים - 29.9 שקלים בויקטורי לעומת 45.3 שקלים בקרפור מרקט.

מוצרי פסח - פערים משמעותיים
במוצרים הקשורים לחג נמצאו פערים של ממש. במצות המהודרות של יהודה (5 אריזות של 500 גרם), הפער מגיע ל-15 שקלים - 84.9 שקלים בויקטורי לעומת 99.9 שקלים ביוניברס.

במצה שמורה כשר לפסח בד"ץ, הפער עומד על 12 שקלים - 42.9 שקלים בויקטורי לעומת 54.9 שקלים ביוניברס ושופרסל דיל.
ויקטורי מציעה את המחיר הנמוך ביותר ב-61 מוצרים (53.5% מהמוצרים), בעוד שופרסל דיל היא היקרה ביותר ב-62 מוצרים (54.4%). במפתיע, רשת ויקטורי היא היקרה ביותר במוצר אחד בלבד מתוך 114 המוצרים שנבדקו.
ההערכה היא שניתן לחסוך מאות שקלים בקניות לחג באמצעות רכישה מושכלת, בין היתר ברשתות שונות לאחר עריכה של השוואה ובדיקת מחירים. לפי תוצאות הבדיקה הזו, הפערים הגדולים ביותר נמצאו במוצרי ניקיון, משקאות ומוצרי חד פעמי – ולכן כדאי להתמקד בהם בהשוואת מחירים-רשימה המלאה

*סקר המוצרים נעשה בעזרת מערכת פריסז בתאריך ב30/3/2025