עובדים ב-Meta, שבבעלותה אינסטגרם, פייסבוק וואצאפ, פוטרו בגלל ניצול לרעה של מערכת שוברי ארוחות הצהריים של חברת הטכנולוגיה, בין היתר על ידי שימוש בשוברים לקניית משחת שיניים ואבקת כביסה, כך כפי שפורסם היום (שבת) ב-BBC. 

האינפלציה בארה״ב האטה לקצב של 2.4%, אך באופן נמוך מהתחזיות 
בעקבות המחאות בקמפוסים: התרומות להרווארד צנחו השנה ב-14%

הפרות נוספות של המדיניות כללו שיתוף השוברים עם אחרים או חריגה מהתקציב, כך לפי אנשים שהעידו שהם עובדים ב-Meta. מלבד זאת, החברה הורידה מספר משרות שהיו פנויות

צוות Meta מקבל 25$ לארוחת צהריים, 20$ לארוחת בוקר ו-25$ לארוחת ערב בשוברים המיועדים לשמש להזמנת אוכל מ-Grubhub, השם האמריקאי לאתר הטייק אווי Just Eat.

נראה כי מספר פוסטים בקבוצה המשותפת של מחפשי עבודה אנונימית, "Blind", מאשרים חלק מהסיפור הנפוץ, שדווחו במקור על ידי "הפייננשל טיימס".

משתמש אחד כתב שיותר מ-30 אנשים פוטרו בשבוע שעבר בגלל שהם השתמשו בשוברים עבור "פריטים שאינם מזון, שיתפו קרדיטים עם אנשים או חרגו מהתקציב".

דוגמאות לפריטים שאינם מזון שנרכשו כללו משחת שיניים, מברשות שיניים וכוסות יין. "הם קיבלו אזהרה להפסיק, מה שרובם עשו, אבל עדיין פוטרו שלושה חודשים לאחר מכן גם לאחר שהפסיקו", אמר המשתמש. חלקם חזרו על הטענה שהצוות הוזהר, אם כי משתמשים אחרים כתבו שאין אזהרות.

זאת ועוד, על פי הדיווחים החברה גם ביצעה קיצוצים ב-WhatsApp, Instagram ו-Reality Labs, עסק המציאות המדומה שלה שאחראי על האוזניות של Oculus. קיצוצים אלו אינם קשורים לנושאים סביב מערכת השוברים.

ג'יין מנצ'ון וונג, מהנדסת אבטחה לשעבר ב-Meta, אמרה ביום רביעי כי איבדה את עבודתה כחלק מהפיטורים הרחבים הללו. "אני עדיין מנסה לעכל את זה, אבל הודיעו לי שהתפקיד שלי ב-Meta הושפע מזה", היא כתבה ב-X, לשעבר טוויטר. גברת וונג התקבלה לעבודה לפני קצת יותר משנה כמהנדסת תוכנה לאחר שנכנסה לרשימת פורבס 30 מתחת לגיל 30 ב-2022.

הפיטורים דווחו לראשונה על ידי חברת Verge, כאשר הדובר שלה הגיב על הפרסום הנ''ל: "כמה צוותים ב-Meta מבצעים שינויים כדי להבטיח שהמשאבים מתאימים ליעדים האסטרטגיים ארוכי הטווח ואסטרטגיית המיקום שלהם. זה כולל העברת כמה צוותים למקומות שונים, והעברת חלק מהעובדים לתפקידים שונים. במצבים כאלה כשתפקיד בוטל, אנחנו עובדים קשה כדי למצוא הזדמנויות אחרות לעובדים שנפגעו".