בוול סטריט ג׳ורנל סיפרו אתמול (רביעי) התחלה של בדיחה: נשיא לשעבר נכנס לבר קטן בניו יורק ושואל – "מי רוצה המבורגר?". הוא שולף אייפון ולא משלם בדולרים – אלא בביטקוין. "היסטוריה בהתהוות", הכריז דונלד טראמפ אתמול לאחר שביצע את העסקה ב״פאב-קי״, אותו פאב בגריניץ' וילג', שמהווה מקום ידוע עבור חובבי מטבעות קריפטו, שמהווים כוח פיננסי ופוליטי שטראמפ מקווה להיעזר בו בניסיון לחזור לבית הלבן.

"פאב-קי הוא הבר של מהפכת הביטקוין. עכשיו הוא אחד מאיתנו", אמר לוול סטריט ג'ורנל מייק ג׳רמנו, נשיא ה"Bitcoin Magazine". ג'רמנו, בן 42 ודמוקרט לשעבר שמתכנן להצביע לטראמפ בנובמבר הקרוב, נכח בבר בזמן הביקור של הנשיא לשעבר. "זהו צעד משמעותי בהיסטוריה של הביטקוין. זה יותר ממטבע, זו תנועה", אמר אנדרו ניומן, מייסד שותף של הבר.

לראשונה מזה ארבע שנים: הריבית בארה"ב ירדה ב-0.5%. מה יקרה בישראל? 
האינפלציה בארה"ב ירדה ל-2.5% ותאפשר הורדת ריבית; מה יקרה בישראל?

ביטקוין (צילום: אינגאימג')
ביטקוין (צילום: אינגאימג')

טראמפ אמר בעבר שהביטקוין נראה כמו הונאה, אבל לאחרונה נראה שאימץ לקרבו את עולם המטבעות הקריפטוגרפיים. הוא הופיע בכנס שנערך בנאשוויל וגרף מיליוני דולרים בקריפטו כתרומות לקמפיין שלו. זאת לאחר שהבטיח לספק אקלים רגולטורי נוח עבור התעשייה אם יזכה בקדנציה שנייה.

הוא שילם בערך 950 דולר בביטקוין עבור המבורגרים ודיאט קולה, ולאחר מכן ציין כי התהליך נעשה במהירות ו״יפה״ (“beautifully”).

על כובעים אדומים שנחשבו באותו בר נכתב "Make Bitcoin Great Again", ועל הקיר, הופיע שלט דיגיטלי המציג את הערך הנוכחי של ביטקוין אחד. שלט אחר הזהיר: "המטבעות הדיגיטליים של הבנק המרכזי משעבדים", שמתקשר לפרט מעניין: טראמפ התחייב לעצור כל עבודה על מטבעות דיגיטליים של הבנק המרכזי בארה״ב, אם ייבחר מחדש בנובמבר.

"הם התייחסו אליכם רע מאוד", אמר טראמפ בבר לפי הפרסום, מתייחס ליחס הוועדה לניירות ערך ובורסות בארה״ב נגד תעשיית הקריפטו. בוועידת הביטקוין אמר טראמפ כי ביומו הראשון בבית הלבן, יפטר את יו"ר הוועדה, גארי גנסלר. 

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

עוד פורסם כי הנשיא לשעבר אמר להמונים בכנסים ובאירועים שהוא רוצה להפוך את ארה"ב ל"בירה העולמית של קריפטו וביטקוין". הוא הבטיח יצירת "מלאי אסטרטגי לאומי של ביטקוין" והקמת מועצה מייעצת לנשיאות ביטקוין וקריפטו. 

לפי הוול סטריט ג'ורנל, באותו ערב אמש, קרא טראמפ לאותם חובבי קריפטו נלהבים לצאת להצביע עבורו: "אם תצביעו, לא נוכל להפסיד". לאחר שעזב, הופצה הידיעה שמתנגדי הנשיא לשעבר מציפים את הרשת בביקורות שליליות על ״פאב-קי״. בוול סטריט ג׳ורנל נעלו את הערב הסוריאליסטי באמירה שאדם ששתה ויסקי הכניס ביקורת של חמישה כוכבים, וכך גם היושב לצידו.