בנק ההשקעות "גולדמן זקס" חותך את הערכתו לתשואה של מדד S&P 500, וצופה שתניב למשקיעיה בעשור הקרוב רווח נמוך משמעותית בהשוואה לזה שהניבה בשנים האחרונות. לפי בלומברג, צוות אסטרטגיית המניות של הבנק חוזה כי המדד יציג תשואה נומינלית שנתית בשיעור של 3% בלבד, זאת בהשוואה לתשואה שנתית של 13% בעשור האחרון, וממוצע ארוך טווח של 11%.

התחזית הקודרת של גולדמן זקס מגיעה על רקע בחירתם של משקיעים רבים לפנות לנכסים אחרים כמו אגרות חוב כדי לקבל תשואות טובות יותר. האסטרטגים רואים גם סיכוי של כ-72% שהמדד יישאר מאחור בהשוואה לאגרות חוב ממשלתיות, וסיכוי של 33% שהוא לא יעמוד בקצב האינפלציה עד 2034. “המשקיעים צריכים להיות מוכנים לתשואות מניות בעשור הקרוב שיהיו בחלק התחתון של טווח הביצועים הרגיל שלהן”, כתבו בתחזית.

השקעות קטנות: מה אפשר לעשות עם כסף שיושב בעוש? (צילום: Artem Podrez באתר PEXELS )
השקעות קטנות: מה אפשר לעשות עם כסף שיושב בעוש? (צילום: Artem Podrez באתר PEXELS )

האנליסטים מודאגים בעיקר מכך שהתשואות הגבוהות נבעו ממספר מצומצם של מניות, כמו למשל אנבידיה. אך לטענתם מעטות המניות שמסוגלות לשמר ביצועים כאלה: "הניתוחים ההיסטוריים שלנו מראים שקשה מאוד לכל מניה לשמור על רמות גבוהות של צמיחה במכירות לאורך תקופות ממושכות".

בבלומברג מזכירים כי המניות בארה"ב חוו עלייה לאחר המשבר הכלכלי הגלובלי ב־2008, תחילה בזכות ריביות קרובות לאפס ולאחר מכן מהימורים על צמיחה כלכלית עמידה. ובכל זאת, ההתאוששות של 23% השנה נבעה מריכוזיות של כמה מהחברות הטכנולוגיות הגדולות ביותר. אולם בגולדמן זקס צופים כי אפילו אם ההתאוששות הזו תישאר מרוכזת, מדד S&P 500 יציג תשואות נמוכות מהממוצע של כ־7%.