יממה לאחר שנחתמה התקיפה הישראלית באיראן, בורסת תל אביב נפתחה הבוקר (ראשון) בעליות שערים. מדד ת״א 35 זינק ב־1.5%, ת״א 90 ב־1.4%, ות״א 125 ב־1.5%. מדד הבנקים קפץ בכ־2.5% ות"א נדל”ם בכ־1.7%. 

"תחת הנחה של רגיעה ושקט יחסי, ובטח בהשוואה לתרחישים קשים יותר ששררו טרם התקיפה באיראן ובמהלך תקופת ההמתנה, השוק מקבל זאת בקור רוח ובתור תגובה ראשונה עולה", מסביר רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק "מזרחי טפחות", "העליות נאות, אך לא בהכרח תימשכנה".

"מדובר במיוחד בשוק המניות – היכן שהעליות עשויות להיות רוחביות ולכלול גם את מניות השורה השנייה", המשיך, "גם שוק איגרות החוב אמור לצאת נשכר מהמצב, אך יש לציין כי ירידות שרושמות בזמן האחרון איגרות החוב של ממשלת ארה"ב משפיעות עליו בעקיפין ועלולות לקזז זאת".

תקיפה באיראן (צילום: דובר צהל)
תקיפה באיראן (צילום: דובר צהל)

"בשוק המט"ח צפוי ייסוף של השקל כנגד הדולר", מפרט מנחם, "גם משום שירידה במפלס אי הודאות עבור מלחמה במזרח התיכון, שיש לה השפעות גלובאליות (בדגש על שוק הנפט העולמי) יכולה להקטין את הביקוש לדולר בעולם כמטבע חוף מבטחים וגם נוכח התחזקות של השקל בזירה המקומית".

באשר לתגובות הצפויות בבורסה בימים הבאים, מנחם מסביר כי הדבר תלוי בשאלה האם סבב התגובות יסתיים: "מכל מקום, ככל שיחלוף זמן, תשומת הלב תחזור לנושאים על סדר היום, שאינם נוחים לשוק: המערכה בלבנון, הגירעון התקציבי (שרק בשבוע שעבר הוחמרה התחזית של קרן המטבע הבינלאומית לגביו) ואי הוודאות המדינית והפוליטית. בהקשר זה חזרת הכנסת מהפגרה מהווה גורם אי וודאות שיחד עם הבחירות הקרבות בארה"ב עלולות לגרום לתנודתיות גבוהה מהרגיל בשוק המניות".