בצל הדיווחים על מגעים מתקדמים למינוי גדעון סער לתפקיד שר הביטחון, במקומו של גלנט - השקל נחלש אל מול הדולר והאירו. הדולר קופץ בכ-1% ל-3.75 שקלים והאירו מזנק ב-1.39% לשיעור של 4.16 שקלים. כמו כן, הממדים המובילים בבורסה ת"א נחלשו ביותר מאחוז, כמו גם מניות הבנקים.

גורמים פוליטיים טוענים: סער לא צפוי להיכנס לבדו לממשלה

בתוך כך, במטה המשפחות להחזרת החטופים התייחסו בצהריים לדיווחים על ההתקדמות במגעים, ואמרו כי "מינויו של סער לשר הביטחון יהווה הודאה ברורה וחד-משמעית של ראש הממשלה כי החליט להפקיר באופן סופי את החטופים". בהצהרה נמסר כי "סער התבטא בעבר בצורה ברורה ופומבית על עמדתו המתנגדת לעסקה להשבת חטופים וכינה אותה 'תנאי כניעה'".

המשטרה נערכת לקראת הפגנה הצפויה להיערך הערב מול ביתו של ח"כ גדעון סער זאת לאחר חשיפת המגעים והמו"מ שהוא מנהל מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על צירופו לממשלה. במשטרה אוספים בשעות אלו מידע מודיעיני בכדי להבין האם ההפגנה אכן תתקיים הערב ובהתאם לכך יפרסו כוחות באזור ביתו של סער, כפי הנהוג בכל מקרה של הפגנה ומחאה מול ביתם של אישי ציבור. 

כפי שפרסם היום (שני) בן כספית, מקורות המעורים בפרטים מדווחים על התקדמות במגעים להחזרתו של סער לשורות הליכוד. השר יריב לוין ועורך הדין מיכאל ראבילו מובילים את המהלך וכבר קיימות טיוטות כתובות של ההסכם המתגבש.

המתווה המסתמן כולל את מינויו של סער לתפקיד שר הביטחון, תוך החלפתו של יואב גלנט. על פי המקורות, נתניהו מתכנן להסביר את ההחלפה בטענה כי גלנט אינו שר ביטחון "התקפי" מספיק. אריה דרעי, יו"ר ש"ס, מעורב אף הוא במגעים ומנסה להרחיב את המהלך לכדי צירופם של בני גנץ וגדי איזנקוט, אם כי בשלב זה לא נראה כי יש היתכנות למהלך זה.

נזכיר, כי אביגדור ליברמן העריך בראיון מיוחד לכתבתנו אנה ברסקי בפודקאסט מעריב שגדעון סער עשוי להצטרף כבר בתקופה הקרובה לממשלה, ולדבריו הדבר יקרה כחלק ממהלך גדול במסגרתו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. "נתניהו פשוט לא ייתן לאף אחד לעבוד," אמר ליברמן בפודקאסט.