ההסתדרות וועד עובדי רשות שדות התעופה חתמו על הסכם קיבוצי חדש לשיפור תנאי העבודה והשכר של עובדי הביטחון ברשות. תוקף ההסכם הוא עד סוף שנת 2027 והוא יחול על כלל העובדים הארעיים שמשתייכים לסקטור הכללי-תעופתי ברשות, בתפקידי ביטחון.

ההסכם הקיבוצי החדש משפר את מבנה השכר, באופן, שמבטיח לעובדי הביטחון ברשות שכר הולם ומעודכן בהתאם לתפקידם ולמאפייני ההעסקה שלהם. בין היתר, יעודכן שכר היסוד ויתווספו תוספות חדשות. כמו כן, ובהתאם להסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בשנת 2023, העובדים יהיו זכאים גם למענק חד פעמי בסך של 6,000 שקל.

סוגרים מעגל: היחידה הסודית של צה״ל שפירקה את חיזבאללה
מתקפת הביפרים: חברת הקש הסודית שישראל הקימה - כך בוצע המבצע | דיווח

ההסכם החדש מקבע את המשך החלוקה של מענקי התמדה/אבטחה חמושה, שעוגנו בהסכמים הקודמים. זאת על מנת לעודד את עובדי הביטחון להתמיד בתפקידם עד לתום תקופת הארעיות, ולהגביר את היציבות התעסוקתית ברשות. לאוכלוסיית העובדים הזכאים למענקי ההתמדה יצטרפו גם סורקים ביטחוניים ועובדי יחידת חדר מבצעים.

בנוסף, עובדי הביטחון שמועסקים במסוף אלנבי יהיו זכאים גם לתוספת שטחים יומית בהתאם למספר ימי ההגעה למסוף. ההסכם כולל סעיפים נוספים שמשפרים את תנאי העובדים, כמו למשל: החל מינואר 2025, עובדי ביטחון שישלימו שנתיים של העסקה, יהיו זכאים להצטרף לקרן השתלמות, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעסיק יעמדו על השיעור המקסימלי בסך 7.5% מהשכר.

גם סוכם על הרחב הזכאות לשעת הורות גם לעובדים גברים שלהם ילד עד גיל שנה, כאשר מימוש שעת ההורות יהיה בהתאם לכללים החלים במדינה. בנוסף, ההנהלה ונציגות העובדים יגדילו את השתתפותן בקרן המלגות שנועדה לסייע במימון לימודים אקדמיים לעובדים, כאשר כל אחד מהצדדים יעביר לקרן מדי שנה סך של 65 אלף שקל. 

עוד סוגיה שהוסדרה היום בין הצדדים נוגעת להתאמות ולשינויים שנעשו בחישוב שכר המינימום לעובדים בדרוג-דרגה. ההתאמות מתייחסות לתוספות הקבועות והשלכותיהן על השכר.

עו"ד אייל ידין, יו"ר איגוד עובדי התחבורה ונמלי הים בהסתדרות, אמר לאחר חתימת ההסכם: "עובדי הביטחון ברשות שדות התעופה ממלאים תפקיד קריטי בשמירה על הביטחון הלאומי, בייחוד לנוכח האתגרים של התקופה הנוכחית. ההסכם החדש מהווה צעד חשוב לשיפור שכרם ותנאי עבודתם, תוך הכרה בתרומתם החשובה לשמירה על כלל הציבור".

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן אמר עוד: "אני גאה בהסכם כל כך חשוב והיסטורי שמשפר באופן כל כך משמעותי את שכרם ותנאי עבודתם של עובדי הביטחון המסורים. אני מקווה שלאחר חתימת ההסכם  הנוכחי יבינו רבים את התנאים המצוינים של עובדי הביטחון ברשות ובעקבות זאת יגיעו עובדי ביטחון רבים לרש״ת כפי שהיה בעבר".