חברה הגיימינג הישראלית פלייטיקה, הודיעה הלילה (בין שלישי לרביעי) שתבצע עסקת ענק ותרכוש את חברת משחקי המובייל הישראלית סופרפליי (SuperPlay), תמורת סכום של 700 מיליון דולר ותמורה מותנית נוספת של עד 1.25 מיליארד דולר, בכפוף להשגת יעדים פיננסיים ספציפיים שהוגדרו למשך 3 שנים.

על פי הודעת פלייטיקה, השלמת הרכישה צפויה ברבעון הרביעי של השנה. תשלומי התמורה המותנית, במידה ואכן ישולמו, צפויים להיות ממומנים ממאזן החברה ומפעילותה השוטפת. בהודעה נכתב כי היא בוחנת את החלופות הפיננסיות ואת מועדי פירעון החוב שלה בזמן הקרוב. "פלייטיקה נשארת מחויבת לתשלום הדיבידנד הרבעוני שלה ולתוכנית הרכישה העצמית של מניות החברה", נאמר, "הרכישה המוצעת כפופה לעמידה בתנאים רגולטוריים והאישורים המקובלים".

סופרפליי הישראלית הוקמה בשנת 2019 על ידי גלעד אלמוג ואייל נצר, חברי ילדות ועובדי פלייטיקה לשעבר. הפריצה הגדולה של החברה הייתה עם השקת המשחק המוכר שלה, "Dice Dreams" כחצי שנה לאחר הקמתה, וכן עם השקת Domino Dreams – שני המשחקים הגיעו יחד לשיא של 1.7 מיליון משתמשים פעילים ביום בממוצע. בחברה מועסקים כיום כ-300 עובדים, מתוכם מעל 100 בישראל, לפי IVC. בנוסף, יש לה משרדים באוקראינה, רומניה והודו. לפי ההערכות, היא גייסה עד כה כ-30-35 מיליון דולר. נאמר כי אלמוג ונצר ימשיכו להוביל את סופרפליי כסטודיו עצמאי גם בתוך פלייטיקה.

"אנו רואים ברכישת סופרפליי מהלך מרכזי להמשך החיזוק וההובלה של פלייטיקה במובייל גיימינג, מהלך אשר יעצים את הצמיחה עם כותרי משחק מצליחים ויפתח הזדמנויות חדשות", מסר רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה, "הכישרון, ההון האנושי וההצלחה המוכחת של סופרפליי לנווט בסביבה מורכבת, משתלבים בצורה מושלמת עם הצוות שלנו בפלייטיקה. יחד, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לספק חוויות משחק יוצאות דופן לשחקנים שלנו ברחבי העולם".

"אנחנו נרגשים מאוד מההזדמנות הזו", מסרו גלעד אלמוג ואייל נצר, מייסדי סופרפליי, "זוהי עדות והבעת אמון בצוות המדהים שלנו שמביא יצירתיות ותשוקה לכל דבר שאנחנו יוצרים. עם התמיכה והגיבוי של פלייטיקה, נמשיך להצמיח משחקים מרתקים ובולטים בקטגוריה שלהם, ונחלוק ידע שיקדם וימריא את שני הצדדים לגבהים חדשים".