תפיסת השירות וההפעלה של רשות המסים חייבת להשתנות ולהתאים עצמה למציאות המשתנה, לטכנולוגיה המתקדמת ולאתגרים האדירים של המגזר העסקי", כך אמר אתמול ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, בנאום הפתיחה של הכנס השנתי.

מנהל רשות המסים: "לא נעלה את שיעורי מס ההכנסה ומס החברות, יש צעדים אחרים על השולחן"

לדבריו, "השינוי חייב להתחיל קודם כל בבית: הגדלת מצבת כוח האדם והעצמת ההון האנושי הקיים ברשות המסים היא המשימה החשובה ביותר. גם הגנרל הטוב ביותר לא יכול להילחם ללא חיילים. חשוב למצוא את הדרך לתגמל את העובדים הטובים ולטפל משמעתית במיעוט של אלו שאינם תורמים למערכת ואף פוגעים בה.

"לא ייתכן שישנם 1,000 תקנים שאינם מאוישים ברשות. זה פוגע בשירות שהציבור זכאי לו וגם כמובן בגבייה. זה גורם לנזק ישיר לכלכלת ישראל. באוצר חייבים להבין: סעיף כוח אדם ברשות המסים הוא סעיף הכנסה ולא סעיף הוצאה. על מנת להגדיל את אמון הציבור יש לשקול מחדש את כל מדיניות הטלת העיקולים והקנסות ופריסות התשלומים ברשות המסים. לא ייתכן שישנם מאות אלפי עיקולים בשנה. זה כישלון למערכת. אי אפשר להמשיך להעניש את רוב הציבור בגלל מיעוט סורח".

עוד טען כי "'מתן אמון וסמכויות למייצגים זו אינה מילה גסה. הרחבת סמכויות המייצגים תסייע לבניית מערכת מס אפקטיבית, יעילה והוגנת יותר. חייבים להקים ברשות המיסים יחידת 8200 - יחידת מודיעין טכנולוגית שתספק מידע ומודיעין שטח אפקטיבי".