למרות ההסלמה במסגרת מבצע חיצי הצפון והרחבת טווח הירי הבוקר (רביעי) לעבר גוש דן והשרון, נראה שהמסחר בבורסה לניירות ערך לא נפגע ואף נרשמו עליות במדדים המרכזיים. 

אחרי פתיחה סולידית, במסגרתה החלו את יום המסחר ללא תנועה - המדדים המובילים עברו לעליות. מדד ת״א 35 עולה בכ-0.5%, מדד ת״א 90 בכ-0.46% ומדד ת״א 125 ב-0.49%. מדד הבנקים, שפתח בירידות, עבר גם הוא לעלייה של 0.25%. שוחחנו עם רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי בבנק מזרחי טפחות, כדי להסביר את הדברים. 

שותפות לווייתן חתמו עם קבוצת חיפה על הסכם אספקת גז טבעי  
יו"ר ההסתדרות נגד האוצר: "עוד הטלת מיסים על האדם העובד - לא יהיה" 

בורסה  (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בורסה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)


"ההסלמה הביטחונית עצמה לא בהכרח תביא לירידות", אמר מנחם, "הדבר תלוי בשאלה האם החרפת העימות תזרז את סיומו, או דווקא תתרחב ותוליך לפגיעה של ממש בפעילות הכלכלית והתעסוקתית, בתשתיות ובהשקעות הריאליות והפיננסיות במשק. מדובר בשתי תוצאות קוטביות מאוד מבחינת השלכותיהן על הפעילות הכלכלית, שוקי ההון והמשקיעים". 

"נכון להיום, נראה כי עליות השערים בשלושת הימים האחרונים משקפות 'בחירה' של השוק באפשרות הראשונה", הוא הוסיף, "מה שמתבטא גם באיתנות השקל, אך דווקא נוכח עוצמת העליות בשוק המניות אתמול, נכון לקחת בחשבון את התלות ב'בחירה' זו". 

“אם, חלילה", ממשיך מנחם, "יתברר כי האפשרות השנייה מתאמתת - ולהערכות מומחים, נוכח ריבוי הזירות, מדובר בתרחיש סביר בהחלט - אין לשלול שינוי כיוון ומעבר לירידות. הטיל שנשלח הבוקר לאזור המרכז עלול להוות טריגר לכך, בתלות בשאלה אם יהיה לכך המשך. בהקשר זה, יש כיום שיח בקרב מומחים גם על תרחיש של כניסה קרקעית – מה שעלול להוות גיים צ'יינג'ר".