יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה, בשיתוף עם בנק לאומי, כי הרכבת היא הפתרון למשק בסיום המלחמה.

"חשוב לחזק את הפריפריה הצפונית והדרומית. פועלים למתן מענה ל-300 אלף נוספים ביום ו-200 מיליון נוסעים בשנת 2030, זאת על ידי פיתוח מסילות לכל רחבי הארץ", אמר בוועידה.

"אנו עוסקים בפרויקט החשמול מדובר בפרויקט רחב היקף ובוחנים הקמת תחנת כוח לטובת הקמת הרכבות. פרויקט מסילת 431 שמחבר בין ירושלים ומודיעין, ובנוסף מבצעים את פרויקט המסילה הרביעית באיילון. כל אלה הם חלק ממימוש תכנית החומש לקידום וחיזוק הפריפריה באמצעות עורקי תחבורה מהירים.  פרויקט הכפלת המסילות לבאר שבע, גם לבירתנו ירושלים יש תוכנית אנו מקדמים עתיד התחבורתי של ירושלים שיחבר את חלקי העיר השונים. שיפור חווית הנוסע ותחנות הרכבת, חתמנו על הסדר שיאפשר הקמת מתחמי תחבורה משולבים בכל תחנות הרכבת".

נעה אוראן, המשנה למנכ"ל מטרו, נת"ע: "במקביל לקו האדום יש עוד שתי קווים בהקמה, הסגול והירוק. הולכת להיות כאן מהפכה תחבורתית. המטרו, בשונה מהרכבת הקלה, יהיה עם קיבולת גבוהה יותר והתדירות תהיה גבוהה יותר. הציבור יצטרך לעשות שינוי תודעתי כדי לעבור לתחבורה ציבורית. 24 רשויות כמו רחובות, לוד, ראשון לציון , הרצליה, כפר סבא ועוד. יהיו גם האבים, מרכזי תחבורה משולבים, כך שמי שגר בצפון יוכל לקחת רכבת כבדה לאחד ההאבים ולהחליף בצורה נוחה כלי תחבורה. זה יהיה שינוי משמעותי".

תמיר כהן, מנהל הפעילות בישראל וסמנכ"ל אסטרטגיה בסטארט אפ אקסודיגו, העוסק במיפוי תת קרקעי. "אנחנו חברה שפיתחה טכנולוגיה הנשענת על עולמות ביטחוניים שזה לראות מתחת לקרקע עם מינימום חפירות. נותנים תכנית תשתיות עם מידע קריטי ועמוק למתכננים. בשלוש שנים האחרונות החברה גדולה למעל 300 עובדים ועובדים עם פרויקטים שונים בישראל, בהם המטרו, רכבת ישראל וחברת החשמל, לצד עבודות בארה"ב ואירופה".

אמיר קיסר, סמנכ"ל כאף ישראל בע"מ: "הרכבות של מטרו יהיו שונות לגמרי, הרבה יותר גדולות ורחבות, שיסעו ללא נהג. יש מערכות מאוד מתוחכמות שיודעות לעצור בנקודה הנכונה וזה בטוח לחלוטין. המטרו יוכל לנסוע בין מהירות של 80-90 קמ"ש, בעיקר כי התחנות יהיו רחוקות אחת מהשנייה.

גלעד אושרי, ראש מערך תשתיות בחטיבה העסקית בבנק לאומי. הבנק מממן את הקו הסגול של הרכבת הקלה והקו של הרכבת הקלה בירושלים. "הבנק מטבעו תפקידו להעמיד מימון ובטח לטובת תשתיות לאומיות ואנרגיה, תחום עתיר צרכים. החשיבות של הפרויקטים האלו נוגע בכל אחד מאיתנו שקם בבוקר ונכנס לרכב או עולה על תחבורה ציבורית".