ג'ף יואינג, מנהל שברון מזרח הים התיכון, ענקית האנרגיה שמפיקה גז טבעי באסדות "לוויתן" ו-"תמר", דיבר על החשיבות של מאגרי הגז הטבעי לביטחונה של מדינת ישראל. את הדברים אמר בפאנל מיוחד בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת "הג'רוזלם פוסט", מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף פעולה עם בנק לאומי.

"ביטחון אנרגטי זה אומר גישה לאנרגיה שתניע את הכלכלה שלכם", אמר יואינג בוועידה. "בישראל יש יתרון בגלל מאגרי הגז הטבעי הגדולים, והצלחנו להבטיח את הבטיחות האנרגטית של המדינה בעשר השנים האחרונות. ״מחקר של חברת BDO ואיגוד הגז הטבעי הראה שהכלכלה הישראלית חסכה בעשר השנים האחרונות 205 מיליארד שקל משימוש בגז טבעי, זה 1,000 שקל למשפחה בכל חודש, וזה מדהים".

לנצל את שעת הכושר: בעולם הערבי קוראים להפיכה בלבנון
גנץ ביקר בחריפות את נתניהו, ודרש ממנו דבר אחד מפתיע במיוחד

יואינג סיפר כי עבר לגור כאן עם משפחתו מניגריה לפני כשלוש שנים. "זו מדינה נפלאה, בשברון אנו מאמינים שזה המקום המתאים להרחיב בו את הנכסים שלנו".

"אפשר לראות מה קרה לאירופה", הוא מסביר, "הם בלי ביטחון אנרגטי. כאשר אספקת הגז שלהם הופסקה מרוסיה המחירים שלהם קפצו, גם עבור המדינות וגם עבור האזרחים שלהם. בזמן הזה מחירי החשמל נשארו אותו דבר עבור אזרחי ישראל. יש שני אספקטים, האחד זה לטווח הקצר, שזה היום-יום לוודא שיש לנו את המשאבים שהמדינה צריכה. אני גאה להגיד ששברון לא פספסה יום של הפקה, גם לא בימי העימות של המלחמה, דאגנו שלא יחסר לישראל אנרגיה".

"האספקט השני הוא שעלינו לדאוג שאנו משקיעים בתשתיות, כדי שיהיה  גז לעתיד", הוא מדגיש, "שברון מחויבת לעשות זאת ואנו עובדים בצורה קרובה עם הממשלה כדי לוודא זאת. אנו פועלים להגדיל את התפוקה בתמר, הפרויקט הזה כבר מתקדם. גם בלווייתן יש לנו צוות הנדסאי שפועל להרחיב גם שם את יכולות ההפקה. זה יעזור למדינת ישראל עם תמלוגים, שישולמו כתוצאה מההפקה, וגם יהיה לה יותר ביטחון אנרגטי".