מנכ"ל ניו־מד אנרג'י יוסי אבו, אמר אמש (ראשון) בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת הג'רוזלם פוסט, "מעריב" ואתר וואלה, בחסות בנק לאומי, כי "מודי'ס טעו טעות קולוסאלית", במהלך שיחה עם יהודה שרוני.

פרטנר, חלוצת השירותים עבור אוכלוסיית החירשים, מציינת את יום שפת הסימנים הבינלאומי
כמחצית בבית שמש, 0 במגזר הערבי: נפתחה ההרשמה להגרלת דירה בהנחה | רשימת הערים המלאה

"מדינת ישראל צריכה לשנות את סדרי העדיפויות בתקציב, אין פה שאלה", המשיך אבו, "אבל הם טעו כי הם לא הבינו ולא זיהו נכון את הרוח הישראלית, לא את החוסן של העם היהודי, שבעת משברו ידע להתכנס". 

"אני אגע רק בפרמטרים כלכליים", הוא הדגיש. "הביקוש לחשמל ולגז טבעי בשנת 2024 צמח ב־5% לעומת השנה הקודמת, זו מדינה צומחת חד משמעית".

"דבר שני, אם מסתכלים רק על הפרטים ומעבר לכותרות, האוצר מעריך שהצמיחה בשנה הבאה תעמוד על 5%, לעומת מודי'ס, שאומרת 1.5%. הם טועים, כי אנחנו רואים כמות עצומה של השקעות שתגיע לישראל ברגע שתגיע הרגיעה, והיא תגיע. כשזה יקרה נראה פה צמיחה כלכלית חד משמעית".

''הרוח הישראלית חזקה יותר מכל אתגר'', יוסי אבו בשיחה עם יהודה שרוני בוועידה של ''מעריב'' (צילום: פבל טולצ'ינסקי)
''הרוח הישראלית חזקה יותר מכל אתגר'', יוסי אבו בשיחה עם יהודה שרוני בוועידה של ''מעריב'' (צילום: פבל טולצ'ינסקי)


"רק באסדת הגז של לווייתן השקענו 560 מיליון דולר בפרויקט הקו השלישי כאן בישראל, בזמן המלחמה. רק לפני שלושה שבועות התקבלו הודעות על חצי מיליארד דולר נוספים שאנחנו עתידים להשקיע בלווייתן".

"אנחנו רואים את המציאות, והיא אומרת לנו שהרוח הישראלית חזקה יותר מכל אתגר. אני בטוח שנמצא כחברה את המקום המאזן, שייקח את הכלכלה הישראלית קדימה. למרות כל האתגרים של השנה האחרונה, רואים צמיחה מאוד משמעותית בסקטור האנרגיה".