יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר, התייחס לאתגרים שעובר הנמל הממשלתי בזמן המלחמה והתוכניות לעתיד, שכוללים הנפקה ראשונה בבורסה.  את הדברים הוא אמר בוועידת התשתיות, האנרגיה והתחבורה של קבוצת הג'רוזלם פוסט, מעריב ואתר וואלה!, בשיתוף עם בנק לאומי. 

שניידר ציין את התגייסות העובדים והמשך העבודה גם תחת טילים אזעקות  "נמל אשדוד עובד, גם תחת מטחי טילים", הוא מדגיש, "הסחורות מגיעות ואנו ממשיכים לשמש עורק כלכלי ראשי של מדינת ישראל. אנחנו  נותנים גם שירותים למערכת הביטחון וחיל הים, לאחרונה אפילו  נתנו שירות לאמריקאים למזח המפורסם שהקימו בעזה, המזח שכבר לא איתנו".  

"נמל אשדוד, כנמל ממשלתי יחיד, הוא מתקן אסטרטגי חיוני", מסביר שניידר, "כך בישראל אנו נותנים שירות גם בזמן מלחמה וגם בשעת חירום, אנו הנמל היחיד שנותן שירותים בכל מצב. מאז שהתחילה המלחמה העצימה בלבנון החלו לפקוד אותנו אוניות שפקדו בעבר את נמל חיפה. אנחנו גם ערוכים לתת שירותים נוספים ככל שיידרש. אנחנו נותנים שירותים רבים, בין אם זה למכולות, כלי רכב. תפזורת, גרעינים, קרוזים ועוד, אין הרבה נמלים מהסוג הזה. אנחנו עכשיו  בתחליך להפוך רציפים לרציפים מתמחים, שיתנו שירות יעיל יותר לכל אחד מסוגי המטענים.  לאחרונה סיימנו פרויקט של 2.2 מיליארד שקל כדי לתת שירות לאוניות ענק של החברות הגדולות, בנוסף הצבנו מנופים חדשים שנותנים לנו יותר יכולות מבחינת הסחורה, אנחנו כל הזמן מתקדמים". 

שניידר דיבר על הפגיעה של החות'ים בתנועה הימית במזרח התיכון. "פגעו גם במצרים, לא רק בישראל. גם נמל עכבה בירדן מושבת כמו נמל אילת", הוא מסביר, "היו בתחילת המלחמה עיכובים של כמה שבועות אבל לאחר מכן העולם ידע לתת לזה פיתרון וכולם מגיעים היום. נכון שזה מייקר את העלויות של ההפלגה אבל בסוף היום הסחורות מגיעות, וזה מה שחשוב.  

שניידר התייחס גם לעתיד החברה, שצפויה לצאת לבורסה. "זו תהיה בשורה גדולה לציבור ולמדינה. הנפקה תועיל לחברה, לעובדים, למדינה ואף לשוק ההון. לא נגייס חוב, הריבית לא תומכת בגיוס חוב. הרעיון במתווה שהצגנו זה הנפקה של 49 אחוז מהון המניות של החברה בבורסה. אנו עושים זאת במשותף עם רשות החברות ואני מקווה שנוכל לצאת לגיוס הון על בסיס הדוחות של 2024".