נתונים ראשונים מדו"ח ההיי-טק של IVC ולאומיטק לרבעון השלישי של 2024: למרות המלחמה, בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה - היקף גיוסי ההון גדל משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

ברבעון השלישי של השנה גויסו 2.43 מיליארד דולר ב- 99 סבבים המשקפים גידול של 40% בהיקף הגיוסים ו- 8% במספר הסבבים, לעומת הרבעון המקביל של 2023 

מגמות בולטות בדו"ח:

  • בתשעת החודשים הראשונים של השנה היקף גיוסי ההון עמד על  7.22 מיליארד דולר, גידול של כ- 32% לעומת היקף הגיוס בתקופה המקבילה אשתקד.
  • בנטרול העסקאות גדולות (מעל ל-100 מיליון דולר), ההשקעות ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.33 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם. 
  • ביחס לרבעון השני, היקף גיוסי ההון ומספר הסבבים ברבעון השלישי ירדו ב- 20% ו- 17% בהתאמה.
  • בניגוד לדומיננטיות של תחום הסייבר ברבעון הקודם (62% מסך ההון שגויס), ברבעון השלישי היקף העסקאות הסתכם בכ- 14% מסך כלל הגיוסים.

IVC, ספקית דאטה, מחקר כמותי ומידע עסקי, ולאומיטק, זרוע בנקאות ההיי-טק של בנק לאומי מפרסמים היום (שני) נתונים ראשוניים מתוך דו"ח ההיי-טקTech Review  לרבעון השלישי של 2024. 

גיוסי ההון ברבעון השלישי השנה של 2024 הסתכמו ב- 2.43 מיליארד דולר ב- 99 סבבי גיוס. הנתונים לרבעון מציגים גידול של 40% בהיקף ההון ו- 8% במספר הסבבים, לעומת הרבעון המקביל (Q3/2023). גיוס ההון הבולט ברבעון הוא של חברת Safe Superintelligence  שגייסה מיליארד דולר (כ-41% מהסך ההון שגוייס ברבעון).

מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן-צפריר: "ההיי-טק הישראלי, שממשיך לפעול בצל המלחמה, מפגין חוסן ואף שומר על מגמת צמיחה מעודדת בהשוואה ל-2023. אנחנו שמחים על כך שלצד העסקאות הגדולות, רואים עלייה עקבית בגיוסי ההון ביתר העסקאות, רבעון אחר רבעון, מתחילת השנה. בימים מורכבים אלו, לקראת ציון יום השנה ל-7 באוקטובר, אנו מבינים עד כמה ביצועי ההיי-טק הישראלי אינם טריוויאליים ומגלמים את הנחישות והגמישות שמאפיינות את היזמים הישראלים".

הנתונים שמוצגים מנורמלים בהתאם למתודולוגיית הדוחות התקופתיים של IVC, ולכן אינם מציגים את המספרים המלאים של סבבי הגיוס ופעילות המשקיעים שנוספו מדי רבעון.