קבוצת הנדל"ן "אאורה" מגלה אופטימיות רבה ביחס לשוק הדיור בישראל. החברה דיווחה אתמול לבורסה כי בשלושת הרבעונים הראשונים של 2024 היא מכרה, יחד עם חברת הבת מגידו, 655 דירות, זינוק של 252% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בעקבות כך החברה העלתה ברבעון הקודם את יעד המכירות השנתי מ-600 ל-800 דירות. יעקב אטרקצ'י, המנכ"ל ובעל השליטה, מעריך כי החברה תעמוד ביעד המכירות המעודכן ואף תעבור אותו.

אאורה אינה לבד. חברות נדל"ן נוספות, כמו אזורים, דמרי, אפריקה מגורים, קרדן נדל"ן, בית וגן ועוד, צפויות אף הן לדווח על גידול במכירות. זאת לנוכח הביקוש הגדול והיעדר התחלות בנייה. אאורה מנצלת את ההצלחה העסקית כדי לגייס הון בבורסה.

פחות מחצי שנה אחרי שנרכשה על ידי אאורה תמורת 280 מיליון שקל, מגידו הגישה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה. ההנפקה נעשית לאחר שאאורה החלה בהשבחת חברת מגידו מיד לאחר רכישתה ובהגדלת הפעילות, והיא מתקדמת לקראת הפיכתה לציבורית.

מגידו היא זרוע ביצוע עצמאית, שמקטינה את התלות בקבלנים חיצוניים. הונה העצמי עומד על 237 מיליון שקל. בשלוש השנים האחרונות היא רשמה רווח נקי של 105 מיליון שקל, והיא מקדמת פרויקטים בהיקף של 3,000 דירות בתכנון ובביצוע בפריפריה.