לאחר חשיפת 'מעריב': מזכירות הממשלה הודיעה הבוקר (שלישי) לשריה כי ב-31 באוקטובר יתכנסו לצורך אישור תקציב המדינה ל-2025. בהודעת המזכירות הונחו השרים "לשריין את כל היום עם אפשרות לגלישה אל תוך הלילה ולמחרת בבוקר", זאת כדי לאפשר העברה מהירה של התקציב.

אולם נראה כי המכשולים הפוליטיים בדרך לאישור התקציב טרם הוסרו במלואם. שר הבינוי והשיכון ויו״ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף הודיע לראש הממשלה נתניהו כי יחדש את האולטימטום שלו, כפי שנחשף לראשונה ב"מעריב" - לפיו אם לא יעבור חוק גיוס בטווח 3 השבועות הקרובים, לא יעבור תקציב מדינה לשנת 2025.

סערה דיפלומטית: המודיעין הישראלי הפחיד את התובע בהאג?
"לא רואה ממטר, אני לא עשוי מסוכר": אלמוג כהן מגיב לצרחות שקיבל בקיבוץ בארי

האיום שדורש מתווה פטור לאברכים מגיוס לצה"ל התחדש היום, לאחר שגולדקנופף דחה את האולטימטום שהציב בתחילת ספטמבר. הדחייה הגיעה בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות בלבנון ובגבול הצפון. בסביבת השר גולדנקופף אומרים כי "נשתתף בדיונים על חוק התקציב 2025 כפי שהשתתפנו עד כה. עם זאת, ראש הממשלה מודע לכך שחוק התקציב לא יעלה לדיון בממשלה עד להעברת חוק הגיוס".

בסביבת יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ יולי אדלשטיין לא מתרגשים מחידוש האולטימטום של השר גולדקנופף, ומבהירים כי מבחינתם לוח הזמנים לאישור חוק הגיוס נותר בעינו. "עובדים בקצב שלנו כדי להביא חוק אמיתי שבאמת יענה על הצרכים של צה"ל", אמרו גורמים המקורבים לאדלשטיין.