בימים האחרונים התפרסמה הצעת מחליטים שגובשה במשרד האוצר כחלק מחוק ההסדרים לשנת 2025, במסגרתה הוצע לבטל את מענקי העבודה המועדפת לחיילים משוחררים. אחרי שהדבר עורר ביקורת רבה וסערה ציבורית – מנכ״ל האוצר הודיע היום ליו״ר הקרן לחיילים משוחררים כי ביטול המענקים ירד מהפרק, ולא יכלל בחוק ההסדרים. באוצר אישרו את הפרטים. 

כוונת האוצר לבטל את ההטבה המשמעותית הגיעה כנדבך נוסף לתוכנית הכלכלית לשנה הבאה, שרצופה במספר קיצוצים כואבים ופגיעה באוכלוסיות חלשות אחרות. זאת כתוצאה מצעדים כמו הקפאת כלל קצבאות הביטוח הלאומי. המהלך לביטול המענקים, שהיה פוגע בחיילים המשוחררים, צפוי היה לחסוך כ-130 מיליון ש״ח לקופת המדינה. לפי נתוני האוצר בהצעת המחליטים, שווי המענק עמד על כ-10,800 ש״ח לאדם עבור תקופה של חצי שנה.

המכתב  (צילום: ללא קרדיט)
המכתב (צילום: ללא קרדיט)

הנימוק המרכזית של משרד האוצר הייתה שהמענק לא מעודד את אוכלוסיות היעד שהוגדרו להשתלב בשוק העבודה – האוכלוסייה הערבית והחרדית, כמו גם אנשים עם מוגבלויות. עוד נטען כי המענק מדיר את אותן אוכלוסיות, משום שקבלתו מותנית בסמיכות לשירות צבאי או לאומי, כך שרוב המשתייכים לקבוצות האוכלוסייה הללו לא יהיו זכאים לו. 

חגי רזניק, יו״ר הקרן לחיילים משוחררים (צילום: ששון תירם)
חגי רזניק, יו״ר הקרן לחיילים משוחררים (צילום: ששון תירם)

במכתב ששלח יו״ר הקרן לחיילים משוחררים, חגי רזניק, למנכ״ל האוצר, דרש שלא לפגוע בחיילים המשוחררים בתקופת המלחמה. במכתב חוזר שנשלח אל רזניק היום מטעם האוצר, הובהר כאמור כי המענק לא יתבטל. "אני מודה לשר הביטחון גלנט ומערכת הביטחון כולה על הובלת המערכה״, אמר רזניק, ״תפקידנו לשמור על תנאי החיילים וכך עשינו. מודה גם לקשב באוצר".