משרד האוצר מרחיב היום (שני) את צעדי הקיצוצים במסגרת תקציב 2025, והודיע על שורת גזרות שנוספו לטיוטת חוק ההסדרים, כפי שתוגש לאישור הממשלה בסוף החודש. חוברת התוכנית הכלכלית שהתפרסמה מכילה 243 עמודים, והופצה היום להערות הציבור.

המלצות הביניים של ועדת "נגל": בקשות התוספת לתקציב הביטחון לא הוזכרו
"הגרעין הגדול ביותר בתולדותינו; המלחמה גרמה לאנשים לרצות להתנדב"

בין השאר, נודע כי דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות עבור מובטלים יעלו ב-10%, וכי הזכאות לסל קליטה תוגבל לעולים חדשים שסך נכסיהם לא עולה על 500 אלף ש"ח. עוד הוצע להטיל מע"מ גם על תיירים, להעלות ב-2% את המס על רווחי הון וכן לבטל את הפטור ממס על מוצרי עישון בדיוטי פרי.

בנוסף, הורחבה שורת ההקפאות שיחולו עם תחילת השנה הבאה. התחומים שיוקפאו מתעדכנים בכל שנה בהתאם לאינפלציה, ומשום שזו ממשיכה לעלות, משמעות הדבר שההקפאות משמעותן בפועל, קיצוצים. ברשימת התחומים שנוספו לרשימה: השכר הממוצע ושכר המינימום, מענק השחרור לחיילים, קצבאות ניצולי השואה ועוד.

בטיוטה מופיעה גם הצעה להעלאת שיעור ההפרשה של מקבלי הפנסיות התקציביות מ-2% ל-7% החל מתחילת השנה הבאה – ומהלך שמהווה הקשחה של ההצעה הקודמת שהביאו באוצר להעלות את אחוז ההפרשה לשיעור של 4%-7%.

כמו כן, הגזרות שפורסמו בטיוטה הקודמת של חוק ההסדרים, נותרו גם בגרסה זו: המיסוי על משיכת חסכונות הפנסיות וקרנות ההשתלמות, כמו גם הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, הקפאת שכר אנשי המגזר הציבורי ונושאי המשרות הבכירות ועוד.