במלאת שנה לטבח שבעה באוקטובר, מפרסם פורום "הביתה", המאגד את 11 היישובים האדומים – יישובי העוטף שנפגעו באופן הקשה ביותר, דו"ח מיוחד על מצב היישובים, הפגיעה הקשה בהם ועל תחושות התושבים. מהדו"ח עולה כי 30% מתושבי העוטף המפונים איבדו את מקור פרנסתם, וכי 75% מהם חוו פגיעה כלכלית.

הדו"ח מסכם את מסקנות הסקר שערך פורום "הביתה" בקרב 540 תושבים שמהווים מדגם מייצג מבין 6,000 תושבי היישובים הנכללים בפורום. בפורום מציינים כי הדו"ח המלא צפוי להיות מועבר לידי ראש הממשלה, נשיא המדינה, שרים, חברי כנסת וקובעי מדיניות.

המסקנות בנוגע למצבם הכלכלי של תושבי יישובי הפורום הן, כאמור, עגומות: הפגיעה הסוציואקונומית הקשה ואובדן מקור הפרנסה שספגו הובילו לכך ש-77% מהם מקבלים סיוע מהמדינה במציאת ומימון מקום מגורים חליפי. 57% מתגוררים במגורים זמניים עם חברי קהילה.

עוד עולה כי 90% מהתושבים מדווחים על פגיעה בבריאותם ו-97% מרגישים פגיעה בחוסנם הנפשי. 52% אינם מרוצים מהתנהלות משרדי הממשלה כלפיהם, ו-83% מדווחים על הידרדרות במצבם החברתי. למעלה מ-70% התלבטו אולי לא יחזרו לגור בעוטף, אך כיום יותר מ-80% מעוניינים לשוב לגור בעוטף.
 
פורום "הביתה״ מונה את היישובים בארי, כפר עזה, ניר עוז, נחל עוז, כיסופים, נירים, חולית, נתיב העשרה, רעים, ניר יצחק וסופה, וחברים בו נציגי הנהלות היישובים. ״אנו מצפים מהממשלה ומהכנסת לקדם מיידית פתרון לסוגיית הבתים המחוללים״, אמר יו״ר הפורום, זיו מצליח, ״להביא את חוק תקומה לאישור הכנסת ולקדם מתווה פיצויים הולם לנפגעי שבעה באוקטובר״.