טיסת הבכורה המריאה מחיפה לאילת בטקס חגיגי במעמד שרת התחבורה, מנכ"ל רשות שדות התעופה, מנהל נמל התעופה חיפה וראש העיר חיפה
אייר חיפה, חברת התעופה הראשונה שבסיס פעילותה בחיפה, ציינה היום (ראשון) בטקס את תחילת פעילותה המסחרית מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. בטקס השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב, מנכ"ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, ראש עיריית חיפה, מר יונה יהב, מנהל נמל התעופה חיפה, מאיר כהן ומייסדי החברה.
טקס גזירת הסרט מסמן את השקת חברת התעופה הראשונה שתפעל מאזור הצפון - והראשונה שמוקמת בישראל מזה שלושה עשורים. במסגרת אירוע ההשקה, צפו המוזמנים בטקס ההסלנה המסורתי של מטוס החברה טרם המראתו לנמל התעופה רמון. לקראת תחילת הפעילות המסחרית, הושלמו בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה עבודות תשתית בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, שכללו שיפוץ מקיף של מסלול ההמראה, שדרוג מערכות התפעול והכשרת חניות נוספות. בנוסף, הותקנו עמדות בידוק ביומטריות לטיסות בינלאומיות.
עם תחילת הפעילות המסחרית מחיפה, החברה תפעיל עד שתי טיסות יומיות לאילת במחיר של החל מ-189 ש"ח לכיוון ושלוש טיסות יומיות ללרנקה במחיר של החל מ- 49 דולר לכיוון. בינואר 2025, תשיק החברה קו טיסות לאתונה שיפעל חמש פעמים בשבוע - במחיר של החל מ-149 דולר לכיוון. כחלק מפיתוח נמל התעופה הבינלאומי בחיפה, חברת אגד תחל להפעיל את קו 100 החדש שיציע שירות תדיר מדי 30 דקות מתחנת מרכזית המפרץ, המהווה האב תחבורתי משולב המחובר לרכבת ישראל, אוטובוסים, מטרונית ורכבלית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (מיל') מירי רגב בירכה על תחילת פעולתה של ׳אייר חיפה׳: "אני מברכת את 'אייר חיפה' על הצטרפותה לענף התעופה הישראלי, אשר שומר על שמיים פתוחים לישראל וממנה, גם בימים הקשים ביותר. בשנה האחרונה, למדנו עד כמה פעילות חברות התעופה שלנו היא קריטית לשמירה על רציפות תפקודית, ועל היכולת להביא ישראלים הביתה בכל מצב. החזרה לפעילות של נמל התעופה חיפה היא עוד צעד בחזרה לשגרה ולצמיחה - ולחיזוק אזור הצפון. אני מאמינה כי בקרוב נראה גם התאוששות בתיירות, ונמל התעופה חיפה יהיה חלק ממנה״, אמרה.
מיקי שטרסבורגר, ממייסדי ׳אייר חיפה׳ ציין כי "זהו רגע היסטורי ומרגש במיוחד עבור תושבי הצפון ועבור אנשי אייר חיפה. לאחר המתנה ארוכה והיערכות מקיפה, אנחנו גאים להתחיל בפעילות סדירה מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. התמיכה והאמון שקיבלנו מהציבור והרשויות מחזקים את מחויבותנו ותקוותנו לספק שירותי תעופה נוחים, בטוחים ונגישים לתושבי אזור הצפון ואילת, ולהפוך את חלום התעופה מהצפון למציאות יומיומית״.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, סיפר: "בממשלת רבין האחרונה, שימשתי כעוזרו האישי של שר התחבורה דאז, גדי יעקובי ז"ל. כאן, בדיוק במקום הזה, עמד אז צריף קטן ורעוע, גרוע יותר מהצריפים שהכרתי בצופים. זה היה נמל הנוסעים ונמל התעופה של חיפה. באתי אליו, לשר יעקובי, ושכנעתי אותו להגיע לכאן. כשהגענו, אמרתי לו: "בוא נסלק את הצריף הזה ונבנה משהו ראוי". כך, יצא לדרך התהליך שבסופו נבנה המתחם שאתם רואים היום. והנה, עכשיו, כשהשרה מבקשת להרחיב את המקום, להפוך אותו למשהו גדול ומשמעותי יותר, אני יודע שהצפון כולו עומד בפני שינוי דרמטי. הצפון הולך להיות אחר לחלוטין. אנחנו שואפים להפוך את חיפה והאזור כולו למוקד תיירות מוביל, עיר שמארחת ומשמשת שער לאזור הצפון כולו. אני מודה לכל האנשים המדהימים שפועלים ללא לאות כדי לחזק את אייר חיפה. יחד נמשיך להוביל את החזון הזה קדימה״.
מנכ"ל רשות שדות התעופה שרון קדמי, נשא דברים גם הוא ואמר כי "מלחמת ״חרבות ברזל״ הציבה בפנינו אתגרים כבדים, לא רק במובן הביטחוני והאישי, אלא גם במערכות התחבורה והתעופה. נמל התעופה חיפה נאלץ להשבית את פעילותו לזמן מה. חזרתו לפעילות של הנמל מוכיחה שוב את חוסנו של אזור הצפון ואת יכולתו להתפתח ולצמוח, למרות כל האתגרים. אני בטוח שאייר חיפה תוביל אותנו לעתיד שבו חיפה תהיה מרכז תעופתי משמעותי, שמחבר את כולנו לעולם הגדול ולשגשוג כלכלי וחברתי״.