קופות החולים נמצאות מתחילת דצמבר במלחמת פרסום חסרת תקדים, במטרה לשכנע לקוחות להצטרף לשירותי הבריאות שלהן רגע לפני סוף השנה. על פי הערכות בענף הפרסום, ההשקעה בקמפיינים בטלוויזיה, ברשתות ובעיתונות כתובה נאמדת בכ־10 עד 15 מיליון שקל.

מפני שהקופות הן מוסדות ציבור הנשענים בעיקר על כסף ציבורי, הסכומים שמושקעים במסעות הפרסום מפוקחים על ידי משרד הבריאות. בעקבות המלחמה, הקמפיינים השנה מושקעים במיוחד, הגישה הפרסומית בערה רענון וגויסו פרזנטורים חדשים. 

אתמול נחשפה השחקנית קרן מור (כוכבה מ"קופה ראשית"), המשמשת גם פרזנטורית של בית ההשקעות מור, לקמפיין הפרסום של לאומית שירותי בריאות. מור תסביר בסגנונה הייחודי למה הקופה שלה טובה יותר. הקמפיין שם דגש מיוחד על הצד הנשי, מובל על ידי מנהלת חטיבת הלקוחות טל מנדל והופק על ידי משרד פיגמנט.

ללאומית כ־730 אלף מבוטחים בכ־300 מרכזים רפואיים ברחבי הארץ, והיא מנהלת תקציב של כ־7.7 מיליארד שקל. הקופה מתמודדת מול מכבי שירותי בריאות, שהחליפה את הקומיקאי אדיר מילר בכוכב "ארץ נהדרת" יניב ביטון, שלו גם קמפיין לבורסה לני"ע, ביעל שרוני ובשירה נאור

גם במכבי שמים את הדגש על הצד הנשי בשירותיהם – בקמפיין נראות דמויות נשיות שבמסגרת שיח בבית קפה מדברות על איכות שירותי הבריאות של הקופה. מכבי, המנוהלת על ידי סיגל דדון־לוי, מבטחת כ־2.7 מיליון חברים.

כללית שירותי בריאות, בניהול אלי כהן, התפנתה מסוגיית ביטוחי הסיעוד, לאחר שהמשבר מול חברות הביטוח נפתר זמנית, וגייסה את גיא זוארץ ואת אשתו יעל בר זוהר (והשחקנית האורחת גילת אנקורי) לקמפיין תחת הכותרת "כללית איתכם בכל מצב".

הקמפיין מחליף את קמפיין "חמודי" הוותיק, ומנוהל על ידי משרד הפרסום גליקמן סמסונוב שמיר. כללית היא הגדולה מקופות החולים ומעניקה שירות לכ־4.9 מיליון לקוחות. 

הקמפיינים מתנהלים בתקופה שבה הקופות מתחבטות בבעיות תקציביות. מטרתן היא למשוך כמה שיותר לקוחות חדשים על חשבון המתחרות, ולהגדיל בהתאם את התקציבים המועברים אליהן במסגרת חוק בריאות ממלכתי. האומדן הכספי של המעברים בין הקופות הוא כמיליארד שקל.  

אחוז העוברים בין קופות החולים (כ־3% לשנה) דומה למקובל במערכת הבנקאית, מה שמעיד שהתחרות אינה תמיד אפקטיבית. בקופות, בניגוד לבנקים, המעבר נעשה באמצעות קבוצות גדולות המשונעות דרך מאעכרים, בדרך כלל ביישובים עם ריכוזי חרדים, או באמצעות ועדי עובדים במקומות עבודה גדולים.