אתמול (רביעי) נכנסה לתוקף עליית המע"מ לשיעור של 18% - גזרה שצפויה להזניק באופן כמעט מיידי את המחירים בכל תחומי החיים. אולם בעוד רוב החנויות ורשתות השיווק אימצו את ההעלאה וצפויות אף להעלות את המחירים מעבר לשיעור של 1% - רשת קרפור הודיעה שתספוג את העלייה.
רשת הקמעונאות הצרפתית מתכוונת לספוג את עליית המע"מ על כלל מוצרים במותג הפרטי, בהם מוצרי מזון, פארם, טואלטיקה וניקיון, וכן המוצרים הטריים בקצבייה ובדגיה. לפי הודעת החברה, מדובר בכ-1,700 מוצרים הנמכרים כיום במסגרת המותג הפרטי של הרשת.
לדברי מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קרפור ישראל, המהלך נעשה "כחלק מאסטרטגיית ההתרחבות של קרפור והכנסתם של כ-1,700 מוצרים של המותג הבין לאומי לישראל, עם צפי להבאת עוד מאות מוצרים כבר השנה, החלטנו לספוג את עליית המע"מ על המוצרים הכי חשובים למשק הבית הישראלי מתוך רצון להתחשב בקהל הלקוחות".
השאלה שמרחפת מעל הודעת החברה, שמצטרפת לרשתות בודדות אחרות שהכריזו על ספיגת העלייה, כמו "גוד פארם" - היא האם מדובר בצעד שיימשך לאורך זמן ואכן יקל על כיסם של הצרכנים, או שמדובר במהלך שיווקי ומדובר בעניין של זמן עד שיתיישרו עם ההעלאה.