פרסום ראשון: לאחר שבחודש שעבר הכריזו עובדי פרטנר על סכסוך העבודה מול הנהלתה, הבוקר (רביעי) הם מודיעים על החרפת הצעדים. ל"מעריב" נודע כי החל מהשעה 12:00 היום, יבוצעו הצעדים הבאים, שיפגעו בין היתר בלקוחות. 

עיקר הצעדים: 

  • עצירת העבודה על פרויקט "אריקסון"
  • עצירת העלאת תכנים חדשים בפלטפורמת הסטרימינג TV
  • עיכובים משמעותיים בהעברת דרישות עבודה חדשות ב-TV

המשמעות היא שכל פעילות או פיתוח שקשורים לפרויקט "אריקסון" של החברה מוקפאים - כולל עבודה טכנית, ניהולית או פיתוחית, מה שיפגע בעיקר בתהליכים בתוך פרטנר. אולם מדובר גם בהקפאת שירות הסטרימינג של פרטנר, אליו לא יעלו תכנים חדשים - צעד שישפיע כמובן גם על לקוחות חברת התקשורת.

יהיה במה לצפות? (צילום: מעריב אונליין)
יהיה במה לצפות? (צילום: מעריב אונליין)

כך למשל - תוכנית שתוכננה לעלות לפלטפורמת ה-TV לא תעלה. בוועד העובדים אומרים ל״מעריב״ כי "אי אפשר לדעת כמה זמן בדיוק יימשכו הצעדים, הכול תלוי בהנהלה - והיא זו שצריכה לתת דין וחשבון ללקוחות. לא רצינו להגיע לצעדים הללו, שעלולים לפגוע בלקוחות, אבל לא נותרה ברירה".

קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פרטנר, אמרה כי "העובדים הם הלב הפועם של פרטנר, ובלעדיהם החברה לא תוכל להמשיך להצליח. אנחנו כאן כדי להראות שהעובדים לא יירתעו, לא ייעלמו, ולא יפסיקו להיאבק עד שיקבלו את מה שמגיע להם, כי בלי העובדים אין לפרטנר עתיד".

עוד אמרה כי "הוועד מדגיש כי אם הנהלת פרטנר לא תשנה את דרכה ולא תעצור את גל הפיטורים, יינקטו צעדים נוספים שעשויים להגיע לכדי השבתה מלאה ועיצומים רחבי היקף, עד שיושגו הבנות ברורות ומחייבות לטובת העובדים".

"חשוב לי להדגיש", אמרה אופק, "המטרה שלנו אינה לפגוע בלקוחות. כל הצעדים שאנחנו נוקטים נועדו להיאבק על הזכויות שלנו, על ביטחוננו התעסוקתי ועל התנאים שמגיעים לנו. אנחנו מבינים את חשיבות השירות ללקוחות, ואין לנו כוונה לעכב או לפגוע בהם, אך ההנהלה לא עוזרת לנו למצוא פתרונות וזו הדרך שלנו להיאבק. הצעדים הללו הם קריאה להנהלה לקחת אחריות ולחזור לשולחן המו"מ כדי להבטיח את עתיד העובדים".

נזכיר כי בחודש שעבר הודיעה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברת התקשורת. זאת על רקע תום תוקפו של ההסכם הקיבוצי שחל על 2,500 עובדי החברה המאוגדים בהסתדרות ו"הימנעות מתמשכת לחתום על הסכם חדש". לדברי ארגון העובדים, ההכרזה נובעת גם מ"צעדים חד צדדיים מצד הנהלת פרטנר".

עוד נימקו העובדים את החלטתם בעזרת העובדה ש״קודמו שינויים ארגוניים ומבניים, מבלי שהוסדרו השלכותיהם על תנאי העבודה של העובדים וזכויותיהם״. כמו כן, העובדים זועמים על "חזרת ההנהלה מהסכמות שהושגו בנושא השלכות עסקת פרטנר עם yes על העובדים וגרירת רגליים מכוונת ושיטתית של המו"מ בנושא".

בתגובה להודעת החברה על סכסוך העבודה, בהנהלת פרטנר נמסר כי "היחסים בין הנהלת החברה לכלל עובדי פרטנר מתבססים על יחסי עבודה מצוינים, תנאי עבודה מעולים, אמון והבנה הדדית. כך היה וכך יהיה".