אחרי שנים ללא בנייה בהיקפים משמעותיים ברמת הגולן ובקצרין בפרט, אני חש התרגשות עצומה וגאווה לעשות היסטוריה ולהיות שותף להקמתו של רובע מגורים חדש בקצרין הנבנה לצידו של היישוב הוותיק. יחד עם המועצה המקומית קצרין ומשרד הבינוי והשיכון אנו קובעים בדרך המעשה ולא רק במילים  - הננו כאן!

לפני מספר שבועות ציינו את העלייה לקרקע ותחילת העבודות באירוע הנחת אבן פינה, וגם חנכנו מרכז מבקרים שיסייע בייעוץ והכוונה למתעניינים במגורים ברובע החדש. המבקרים יוכלו לקבל פרספקטיבה נכונה והבנה של התכנון, היקפי הבנייה ומגוון השירותים שמהם ייהנו התושבים.

כשאני צופה בעבודות התשתית וחישוף הקרקע, אני מתחבר לימים הראשונים של היישוב - שהוקם זמן קצר לאחר מלחמת יום כיפור, על קרקע בתולית לחלוטין בלב רמת הגולן.

בדומה להיום, גם אז הייתה תחושה גדולה של עצב ואובדן. אולם רוח החלוציות וההגשמה גברה על העצבות והייאוש והתחלפה בחזון של יישוב הארץ והגולן בפרט, לצד הפיכתה של קצרין לאבן שואבת לאזור כולו.

הרובע החדש של קצרין יכלול כ־1,800 יח"ד על פני 667 דונם, בתמהיל מגוון של בתים צמודי קרקע דו-משפחתיים, חלקם משולבי תיירות (צימרים), ובנייני מגורים של ארבע-חמש קומות הכוללים דירות בנות שלושה עד חמישה חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. התכנון יתאים לכלל צורכי התושבים והקהילה ויכלול קריית חינוך ומבני ציבור, מסחר, תעסוקה ומלונאות.

בדמיוני אני רואה את הפנים החדשות שיגיעו לכאן - משפחות צעירות שיביאו איתן רוח חדשה של יוזמות ומיזמים, עם רצון ותחושת שליחות להשתקע באחד המקומות היפים בארץ. זאת לצד התושבים הוותיקים, שגם להם תהיה אפשרות לשדרג את איכות חייהם וליהנות מחוויית מגורים המשלבת דיור, תעסוקה ופנאי בשכונה אחת.

אנו ממתינים בציפייה גדולה לראות את הרחובות החדשים שוקקי חיים, את בתי הקפה החדשים שייפתחו, את בתי הספר ואת הגנים הציבוריים שיתמלאו  בצחוק הילדים.

עבור החברות אבני דרך וברזאני, הקמת "רובע נחלים" בקצרין היא הצהרה אמיתית של אמונה בעתיד ההתיישבות ברמת הגולן. ובתקופה כזו של אי-ודאות, היא מהווה גם מסר ברור של תקווה והתחדשות לכלל עם ישראל לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת י.ד ברזאני. הטור מתפרסם בשיתוף הקבוצות י.ד ברזאני ואבני דרך