שר הפנים משה ארבל (ש"ס) שיגר בימים אלו מכתב דחוף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר העבודה יואב בן צור בהצעה להקל על מעסיקי עובדים זרים בענף הבנייה.

פחד מקץ הקריירה שלו? המהפך הבלתי נתפס של סמוטריץ' | חיים אתגר

במכתב ששוגר בעקבות העליות במדדי הדיור, השר ארבל מציע לצמצם את עלויות ההעסקה של העובדים הזרים. זה ייעשה באמצעות הפחתת אגרות שונות המוטלות על המעסיקים ופטור מתשלומי דמי היתר המשולמים על ידם. שר הפנים סבור שצמצום עלויות ההעסקה הוא חלק ממדיניות משרד הפנים ורשות האוכלוסין, מדיניות שנועדה להפחית את העלויות במשק ולהביא להפחתת יוקר המחיה.

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר בענף הבנייה בלשכת המסחר, מקבל בברכה את יוזמת שר הפנים. לדבריו, אם המהלך אכן ייצא לפועל הוא יביא להורדה של בין 1% ל־2% במחירי הדירות ולהורדה של 0.3% במדד הבנייה החודשי.

ניצן קורא לשרי האוצר והעבודה לאשר בהקדם האפשרי את הצעת משרד הפנים ולהקל על המעסיקים את העלויות הכבדות בגין העסקה של עובדים זרים. מהלך כזה יאפשר לתאגיד כוח אדם להביא אלפי עובדים זרים נוספים לענף הבנייה בישראל.

נזכיר כי מחירי הדיור, שאינם כלולים במדד המחירים לצרכן, עלו ב־12 החודשים האחרונים ב־5.8%. מחירי השכירות זינקו בשיעורים גבוהים יותר, בין השאר עקב מחסור בעובדים ועיכובים בהתחלות הבנייה.