אפל וסמסונג מוסיפות כל הזמן תכונות ההופכות את הסמארטפון לחלק אינטגרלי יותר מהלפטופ. בין אם זה שיחות טלפון שמצלצלות בין השני המכשירים, תמונות שעוברות בקלות בין השניים או שיקוף של מסך הסמארטפון בצורה מלאה ללפטופ. הצרכנים לא רוצים את ההפרדה הזאת בין שני המכשירים האישיים שלהם. הסטארטאפ השוויצרי Rolling Square, המפתח מגוון אביזרים לאייפון, החל לאחרונה למכור את קטלוג המוצרים שלו בארץ בייבוא רשמי דרך רשת באג. ה-Edge Pro היא מערכת ארגון לסביבת העבודה, המאפשרת לחבר פיזית את הסמארטפון ללפטופ.

ה-Edge Pro בגרסת ה-Full Kit מגיע בקופסה קומפקטית המסתירה את כמות החלקים הכלולה בתוכו. מדובר במוצר שכולל מספר לא מועט של חלקים עבור השימושים השונים שלו וכדאי מאוד להיעזר בסרטון ההדרכה בערוץ היוטיוב של Rolling Square.

מעמד לסמארטפון, טעינה אלחוטית ותאורה

ה-Edge Pro מציע שלושה שימושים עיקריים: תושבת מתכת (הנקראת Core) לסמארטפון המתחברת לגב הלפטופ, טעינה אלחוטית לסמארטפון וגם תאורה לשיחות וידיאו.

ה-Core מתחבר לגב הלפטופ באמצעות מדבקה איכותית (יש פתרון להסרה שלה באריזה, כאשר רוצים להפסיק את השימוש במוצר). את המדבקה מדביקים בצד המסך, הימני או השמאלי. בעיקרון הצד שיותר נוח לכם להסתכל על מסך הסמארטפון תוך כדי עבודה בלפטופ. ה-Core מתמגנט למדבקה וכך ניתן לחבר או להסיר אותו בקלות.

ה-Core העשוי ממתכת מתקפל לשניים שהוא סגור, כאשר פותחים אותו ניתן למגנט אליו את הסמארטפון. ב-Rolling Square אומנם משתמשים בפתרון ה-Magsafe של אפל עבור אייפונים, היכולים להתמגנט אליו ישר מהאריזה, אבל אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, תוכלו להשתמש במדבקת הטבעת עבור השימוש הזה (המדבקה מצורפת לערכה). זה גם מה שאני עשיתי עם סמארטפון Galaxy S24 Ultra בו אני משתמש ואיתו נערכה הסקירה.

ההתמגנטות של ה-S24 Ultra התבצעה בצורה קלה והמדבקה יציבה, אבל בגלל הגודל והמשקל של הסמארטפון של סמסונג, במקרים מסוימים המסך של המקבוק שלי נטה אחורה. זה קרה שלא מיקמתי את מסך המקבוק בזווית מספיק ישרה. לא נראה לי שהבעיה הזאת קיימת עם סמארטפונים קלים יותר.

הפתרון של מסך סמארטפון הצמוד למסך מחשב ונמצא תמיד בזווית העין הוא נוח והופך את העבודה לפרודוקטיבית יותר, כאשר לא צריכים לשלוף את היד בכל פעם לסמארטפון שרוצים להתקשר או לקרוא התרעה כלשהי.

מדבקה מגנטית לסמארטפון (צילום: צחי הופמן)
מדבקה מגנטית לסמארטפון (צילום: צחי הופמן)

Rolling Square Edge Pro – גם מעמד שולחני

כאשר לא מעוניינים להצמיד את ה-Core למסך הלפטופ, ניתן להעמיד אותו על השולחן עבור מעמד לסמארטפון, היכול לעמוד עליו בצורה אנכית או אופקית.

ה-Core גם יודע לספק טעינה אלחוטית, אבל מדובר בפתרון מעט עקום. בשביל לקבל את הטעינה האלחוטית, צריך למגנט אל ה-Core את האביזר המתאים, המתחבר עם כבל למחבר ה-USB-C של הלפטופ (שני כבלי USB-C מגיעים בערכה באורך של 30 ס״מ ו-1.5 מטר). מדובר בטעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט (אולי מספיק לאייפון וגלקסי, פחות לסמארטפונים אחרים). מי שמתנייד כל הזמן עם הלפטופ ימצא את זה לאביזר מעט מגושם.

שיחות וידיאו עם תאורה

האביזר השלישי הוא התאורה העגולה, הוא מתמגנט ל-Core. אביזר התאורה מספק עוצמת תאורה (עד 1000 לומנס) עם תאורה חמה וקרה להתאמה אישית. לא חייבים להשאיר את האביזר מחובר לכבל ה-USB-C על מנת שהוא יעבוד, אבל צריך לטעון אותו.

מחיר: 380 שקל ל-Full Kit ברשת באג

בשורה התחתונה, ההרגשה שלי עם ה-Edge Pro ש-Roliing Square ניסו לייצר את המקגייוור של מעמדי הסמארטפון. הוא מציע שלל יכולות במוצר אחד, אבל דורש הבנה וסבלנות בהרכבה הראשונית שלו. בשביל ליהנות מחלק מהתכונות שלו, צריך לזכור לקחת את החלקים השונים שיוצאים מהבית וזה מסרבל. מצד שני, מדובר במוצר שמיוצר באיכות מעולה, הוא נותן פתרון נוח לשימוש של הסמארטפון עם הלפטופ ואי אפשר שלא לשבח את Rolling Square שלא פיתחו מוצר רק למשתמשי אייפון וביצעו התאמות שיתאים גם לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד.

לסקירו נוספות היכנסו לאתר Gadget Review