מלחמת חרבות ברזל הולידה אלפי סיפורים טראגיים ולצדם גם סיפורי השראה של פצועים שהצליחו, חרף האסון שפקד אותם – לקום ולצמוח מחדש. אחד מהם הוא שליו ביטון, לוחם נח"ל, שנפצע באורח קשה בידיו וברגליו בקרב, והראה לעולם איך יש טעם לחיים, גם לאחר אבדות קשות.

בינה מלאכותית והתנדבות: הפרויקטים החדשניים של אינטל בתחום הבריאות
לראשונה: כנס הנשים הגדול של ההייטק הירושלמי

ביטון בן ה-22 נפגע באורח קשה במהלך פעילות מבצעית בשירותו בנח"ל. במהלך הפעילות, רכב ממוגן בו נסע שליו נפגע קשה מטיל. שליו ספג פציעות קשות בידיו וברגליו, שכללו שברים ופגיעות בעורקים ובעצבים, מה שהצריך ניתוחים רבים. הנזק לרגל היה כה חמור, עד שהרופאים נאלצו לקטוע אותה. האירוע הזה שינה את חייו של שליו בין רגע – מלוחם פעיל באינטנסיביות לחיים של התמודדות עם כאב ושיקום.

ביטון בחר שלא להיכנע לכאב ולמגבלות, והפך לסמל לכוח נפשי עצום, התמדה, ויכולת קסומה להקליל כל סיטואציה ולהפוך אותה לקומית. במהלך מסע השיקום הארוך שעבר, תיעד ביטון את קורותיו בסרטונים מתובלים בהומור, שזכו למאות אלפי לייקים. כיום הוא חולם על קריירת ספורט פראלימפית, אותה הוא בינתיים שומר בסוד, ובינתיים ממשיך בהליך השיקום האינטנסיבי ונותן לא מעט כוח לפצועים רבים אחרים, אותם הוא מבקר.

שליו ביטון. משתעשע עם הפרוטזה (צילום: אינסטגרם)
שליו ביטון. משתעשע עם הפרוטזה (צילום: אינסטגרם)

לצד ההסברים על הפרוטזה, הוא מדגים סיטואציות יומיות של ההתמודדות עם רגל אחת, ואתגרים שונים שעוברים עליו לצד הפרוטזה. הסרטונים הללו הפכו את ביטון למקור השראה לעשרות אלפי העוקבים אחריו, ולפצועים הרבים שאותם הוא מבקר במרכזי השיקום, כשהוא מוכיח שבמעמקי החשיכה, אפשר למצוא, אם מחפשים ממש טוב, גם נקודות אור. השיקום המרשים והמרגש שלו גם מוכיח לכולנו, שמול גיבורים שכמותו – הכל פשוט מתגמד.