רגע לפני שהוא יגיע אל המדפים, האייפון 16 הגיע אלינו לסקירה ראשונית: מעריב קיבל לבדיקה מרשת iStore את מכשיר האייפון פרו מקס החדש. הוא גדול יותר, מהיר יותר, אבל בעיקר – יקר מאוד. אז האם באמת כדאי לשדרג? 

המכשיר החדש יציע בעיקר תמיכה בבינה המלאכותית שתגזול משאבים רבים מהמערכת. הבינה תאפשר להבין אתכם טוב יותר, העוזרת הקולית תשתלב במערך ה-AI, תתפעל אפליקציות ותקשר ביניהן, מה שהצריך שדרוג של המעבד. ואכן במבט ראשון, עדיין בלי הבינה המלאכותית והעמסת אפליקציות, האייפון פועל חלק ומהיר יותר עם מערכת ההפעלה החדשה iOS18.

אייפון 16. לא בטוח שחייבים (צילום: באדיבות iStore)
אייפון 16. לא בטוח שחייבים (צילום: באדיבות iStore)

האייפונים החדשים נחטפים: האם כדאי באמת לשדרג?
הגעתם לבית המרקחת אך מצאתם רק רוקח אחד בדלפק? בקרוב זה עשוי להשתנות

חיצונית, שני שינויים בולטים במיוחד בדגם החדש: המסך ענק, וצמח מגודל של 6.7 אינץ' ל- 6.9 אינצ' עם צמצום השוליים. על הנייר זה נראה לכאורה לא הרבה, אבל המסך פשוט גדול, ומאפשר גם ליהנות מסרטונים באיכות גבוהה על מסך רחב, שמתקרב לגודלו של האייפד מיני. אפל עברה כידוע לחיבורי USB-C  בהתאם לדרישות האיחוד האירופי, וגם האייפון החדש יחובר כך. מהכבלים הישנים תצטרכו להיפטר, או לחבר אליהם מתאם USB-C. לראשונה במארז – אפל מוותרת על המדבקה שתמיד צורפה למארז, וגם אנחנו לא ממש מבינים מה היא עשתה שם. 

עוד חידוש מסקרן הוא כפתור הצד שאפל הוסיפה למצלמה. הכפתור הזה מאפשר לכם לצלם בעודכם מחזיקים את המצלמה. הוא גם כפתור חישה שמאפשר לכם בין היתר לשנות גם את הזום. ולאלה בינינו השמאליים, כמוני, אפשר כמובן להפוך את המצלמה במאה ושמונים מעלות, ופשוט לצלם ביד שמאל. 

מעבד חזק ובינה מלאכותית. האייפון בסקירה (צילום: באדיבות iStore)
מעבד חזק ובינה מלאכותית. האייפון בסקירה (צילום: באדיבות iStore)

לסיכום: האייפון 16 מציע הרבה שיפורים מהמכשירים הקודמים. הוא מהיר יותר, גדול יותר, זמן הסוללה הוארך, הטעינה מהירה מעט יותר. אלא שעדיין מדובר במוצר יקר מאוד, ומי שהוא בעל אייפון 15, שצפוי לתמוך בבינה המלאכותית, יכול כנראה להמתין לדגם הבא.