שיתוף פעולה עם אנבידיה, IBM ו-Google: אינטל הכריזה היום (שלישי) על השקת שני מוצרי הדגל החדשים שלה לשוק דאטה סנטר והבינה המלאכותית: מעבדי Xeon 6 שכולל ליבות עיבוד חזקות במיוחד (Performance Core) החדשים, הידועים בשם הקוד "גרניט ראפידס; ומאיץ ה-AI, Gaudi 3, שפותח בישראל על ידי הבאנה לאבס. מוצרים אלו מביאים שיפורים משמעותיים בביצועים עבור עומסי עבודה בתחום הבינה המלאכותית (AI) ומחשוב עתיר ביצועים (HPC), והם נחשבים לצעד אסטרטגי חשוב בהחזרת מעמדה של אינטל כמובילה טכנולוגית בשוק הדאטה סנטר.

בין השותפות המרכזיות שיעשו שימוש במעבדים החדשים שאינטל הציגה, ניתן למצוא את גוגל,IBM, Dell ואפילו את המתחרה אנבידיה. גוגל קלאוד תשלב את מעבדי Xeon 6 בשירותי הענן שלה, בעוד ש-IBM תהיה הראשונה להציע שירותי ענן מבוססי Gaudi 3 במסגרת IBM Cloud. Dell תאפשר ללקוחותיה להשתמש הן במעבדי Xeon 6 והן במאיצי Gaudi 3 עבור יישומי AI מתקדמים, ואנבידיה תשלב את מעבדי Xeon 6 כפלטפורמת מארח (Host CPU) במערכות DGX שלה, המשמשות לצורכי מחשוב אינטנסיבי ולמידת מכונה. 

באינטל גאים במיוחד להודיע כי ארבעה יצרניות מחשוב גדולות: לנובו, דל, וסופרמיקרו (Supermicro) ימכרו את את מאיצי Gaudi 3 ללקוחותיהם בשוק. במקביל, מספר הלקוחות של הבאנה לאבס ממשיך לגדול, וביניהם חברות מובילות כמו: IBM, Bosch, Roboflow, Seekr, NAVER, Landing AI, NielsenIQ ו-Bharti Airtel משתמשות בטכנולוגיית Gaudi 2 במערכות הבינה המלאכותית שלהן.

מעבדי Xeon 6 מציגים שיפור מרשים של פי 5.5 בביצועי AI בהשוואה למתחרים בשוק, ובמחשוב עתיר ביצועים HPC עד פי 2.1.  המעבדים כוללים טכנולוגיות מפתח שפותחו בישראל, כמו: Intel AMX, המאפשרות האצת פעולות AI ישירות במעבד ו-Intel TDX, המספקת אבטחה מוגברת למכונות וירטואליות בענן ובמרכזי נתונים. 

הישראלים הובילו גם את פיתוח ליבת הביצועים החזקה, ה-P-core , במרכזי הפיתוח של אינטל בישראל." 

זווית ישראלית נוספת נמצאת במאיצי Gaudi 3, שפותחו על ידי צוותי הבאנה לאבס וכעת מושקים רשמית. מאיצים אלו מספקים פי 2 כוח חישוב ל-AI ורוחב פס רשת כפול בהשוואה לדור הקודם. בנוסף, הם מציעים יחס עלות-תועלת טוב פי 1.8 בהשוואה ל- NVIDIA H100 בעבודה עם מודלים 


כמו LLaMA 2 ו-LLaMA 3. יש לציין שהביצועים של Gaudi 3 צפויים להשתפר ככל שהגרסאות החדשות של התוכנה, כמו Synapse AI 1.18 הקרובה, יגיעו ויאפשרו ביצועים משופרים באימון ובעיבוד מודלים.

יתרון נוסף של Gaudi 3 הוא השימוש בתקשורת Ethernet סטנדרטית, מה שמאפשר גמישות מרבית בשילוב עם תשתיות קיימות ועלויות נמוכות יותר בהשוואה לפתרונות תקשורת ייעודיים. כמו כן, Gaudi 3 מציע יכולות הרחבה פשוטות ותמיכה רחבה בכלים ובתוכנות, המקלים על ניהול ותחזוקה.

אינטל אף הציגה לראשונה את מעבד הדאטה סנטר העתידי, Clearwater Forest, אשר יתבסס על טכנולוגיית ייצור מתקדמת 18A. זהו המעבד הראשון במשפחת Xeon שיעשה שימוש בטכנולוגיה זו, והוא מבטיח תאימות מלאה לתשתיות קיימות ושיפור נוסף בביצועים ואפקטיביות האנרגיה.

ג'סטין הוטרד, סמנכ"ל בכיר ומנכ"ל קבוצת הדאטה סנטר וה-AI באינטל מסר: "עם Xeon 6 ו-Gaudi 3 , אנחנו מספקים ללקוחותינו את הכלים המתקדמים ביותר לפיתוח ולשימוש בפתרונות AI. השותפות שלנו עם חברות מובילות כמו: גוגל, IBM ואנבידיה מדגישה את המחויבות שלנו לספק מערכות גמישות, יעילות וחסכוניות בצריכת אנרגיה, המותאמות לצרכים השונים של התעשייה."

מעבדי Xeon 6 זמינים כעת ללקוחות נבחרים, וזמינות רחבה יותר צפויה ברבעונים הקרובים. מאיצי Gaudi 3 יהיו זמינים לקהל הרחב בין הרבעון השלישי של 2024 לרבעון הראשון של 2025.