בקרוב, אפל תשחרר עדכון תוכנה שישלב את מערכת הבינה המלאכותית החדשה שלה, Apple Intelligence, במכשירי אייפון, אייפד ומק. העדכון יכלול תכונות חדשות שנועדו לשפר את חוויית השימוש, תוך התמקדות בתמונות, טקסטים והעוזרת האישית Siri. מדובר בצעד משמעותי עבור אפל, שמטרתו להוביל את שוק הבינה המלאכותית ולהדביק את הפער שנוצר מול מתחרות כמו OpenAI וגוגל בשנים האחרונות.

החידושים הראשונים במסגרת העדכון כוללים יכולות כמו תמלול אוטומטי של הקלטות אודיו, עריכה אוטומטית של טקסטים, וניקוי תמונות מאובייקטים מפריעים. העדכון הזה נועד בעיקר להקל על המשתמשים בפעולות יומיומיות, אך הוא לא כולל את כל הפיצ'רים שצפויים להתווסף למערכת בשנה הקרובה. אחת היכולות המעניינות היא היכולת של Siri לספק עזרה בניהול המכשירים השונים של אפל, במטרה לפשט את השימוש במגוון הפיצ'רים של מערכת ההפעלה.

חשש להיווצרות זנים עמידים: ישראל מפסיקה לחסן לפוליו דרך הפה | פרסום ראשון
לקראת ארוחת החג: האוכל לא רק מזין את הגוף - אלא גם מרפא את הנפש

ואלה הכלים מרכזיים ב-Apple Intelligence:

1. תמלול הקלטות אודיו
בין הכלים השימושיים ביותר המגיעים עם העדכון, ניתן למצוא את אפשרות תמלול האודיו באפליקציית Voice Memos. כעת, בעת הקלטת הודעות קוליות או פגישות, ניתן יהיה לקבל תמלול טקסטואלי מדויק לצד הקובץ. זהו שדרוג חשוב למשתמשים הזקוקים לגישה מהירה ונוחה לתוכן מוקלט, במיוחד עבור אנשי עסקים וסטודנטים. עם זאת, בשלב הראשון הוא יהיה אפשרי באנגלית, ובהמשך בשפות נוספות. על מועד שילוב העברית עדיין לא נמסר, אך יש להניח שזה לא יקרה בחודשים הקרובים.

2. סיוע משופר מ-Siri
העוזרת האישית Siri זוכה לשדרוג משמעותי. כעת, המשתמשים יוכלו לקבל עזרה מתקדמת יותר בניהול מכשירי אפל, עם הנחיות ברורות על השימוש באפליקציות ופיצ'רים חבויים. מדובר בכלי שיקל על המשתמשים להפיק את המרב מהמערכת המורכבת של אפל, במיוחד כשמדובר בפונקציות שנמצאות עמוק בתפריטי ההגדרות. סירי תוכל בשלב הראשון לדבר עם אפליקציות מסויימות, ולבצע מספר מטלות הקושרות זו עם זו. עם זאת היא לא תתמוך עדיין במלואה בעברית. 

בינה מלאכותית באייפון. בינתיים לא בעברית (צילום: שאטרסטוק)
בינה מלאכותית באייפון. בינתיים לא בעברית (צילום: שאטרסטוק)

3. כלי לעריכת טקסטים
שיפור נוסף הוא בתחום הטקסטים: Apple Intelligence כוללת כלים לעריכה אוטומטית של טקסטים, כגון יצירת תשובות מהירות להודעות דוא"ל. הכלים הללו מקלים על כתיבה ועריכה מהירה, במיוחד עבור משתמשים שזקוקים לפתרונות תקשורת יעילים במהלך היום.

4. ניקוי תמונות (Clean Up)
למרות הציפייה הרבה לתכונת ניקוי התמונות, הביקורות הראשוניות מצביעות על בעיות באיכות התוצאה. התכונה נועדה להסיר אובייקטים לא רצויים כמו אנשים נוספים בתמונה, אך בניסויים שונים התקבלה תוצאה מאכזבת, עם החלפת האובייקטים בפיקסלים מטושטשים ולא ברורים. למרות הפוטנציאל, מדובר בפיצ'ר שעדיין זקוק לשיפורים.

סירי. אינטגרציה בין האפליקציות (צילום: שאטרסטוק)
סירי. אינטגרציה בין האפליקציות (צילום: שאטרסטוק)

5. סיכום טקסטים
פיצ'ר נוסף הוא היכולת לסכם טקסטים ממיילים, אתרים ומסמכים. אף שמדובר בתכונה מעניינת שמאפשרת להפיק סיכומים מהירים, היא לא תמיד מדויקת. לדוגמה, כאשר סוכמה כתבה אינטרנטית, התוצאה כללה טעויות קריטיות. הפיצ'ר הזה עדיין לא בשל לשימוש מלא, והמשתמשים יצטרכו להמתין לעדכונים עתידיים. גם כאן, אין עדיין תמיכה בעברית.

העדכון צפוי להיות זמין למכשירים החדשים יותר, כולל iPhone 16 וה-iPhone 15 Pro, לצד כמה דגמי אייפד ומק שיצאו בארבע השנים האחרונות.